Je winkelwagen is momenteel leeg!
Bestellen
Hier krijg je antwoorden op al je vragen betreffende het plaatsen van je bestelling.
Veelgestelde vragen
De levertijd van onze producten varieert en is afhankelijk van diverse factoren: voorraadstatus, levertijden van onze leveranciers, wel/niet spuitwerk, bezorgmethode en de regio waar eventueel bezorgd moet worden. Om het je makkelijk te maken vermelden we de actuele verwachte levertijd op de productpagina’s van onze website en/of op de orderbevestiging die je hebt ontvangen na het plaatsen van je bestelling.
Voorbeeld op onze productpagina’s:

Voorbeeld op jouw orderbevestiging:

Houd er rekening mee dat deze levertijden schattingen zijn, gebaseerd op gemiddelden en altijd onverhoopt kunnen uitlopen. Soms zijn we afhankelijk van onze toeleveranciers en op hun levertijden hebben we weinig tot geen invloed op.
Indien wij verwachten de verwachte levertijd niet na te kunnen komen, zullen wij je bij kennisname direct informeren per e-mail of anders per brievenbuspost.
De meeste producten zijn online te bestellen via onze webshop. Je kunt het product dan toevoegen aan je winkelmandje, je gegevens invoeren en veilig online afrekenen.
Sommige producten lenen zich niet voor online verkoop. Of je wilt graag wat persoonlijk advies. Je bent ook dan van harte welkom in onze winkel in Udenhout om te komen kijken of te bestellen (de koffie staat altijd klaar). Telefonisch bestellen is ook mogelijk (zie contactgegevens hieronder).
Jazeker! Het is mogelijk je bestelling “op afroep” te zetten. Er is hier een optie voor aanwezig tijdens het afrekenen van je bestelling in onze webshop. Is je bestelling al geplaatst? Neem dan even contact met ons op. Wij nemen bij een ‘op afroep’ order in principe geen contact met je op en wachten te zijner tijd je bericht of belletje af om een afspraak in te plannen. Gelieve dit uiterlijk 4 weken van te voren te doen!
Dat kan op op deze pagina. Je kunt ze op afspraak ophalen in Udenhout of je betaalt alleen de pakketpostkosten.
Wij volgen de wet. En gaan nog een stukje verder! Het is mogelijk een op afstand aangekocht product binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren.
Er zijn wel wat uitzonderingen: producten die voor je op kleur gespoten zijn of speciaal voor je zijn besteld, aangepast of gemaakt.
Zie voor meer informatie de pagina: Retourneren
Onze kracht zit het in seriematig maken van eiken meubelen waardoor we, naast direct uit voorraad leveren, deze ook voor een zeer interessante prijs kunnen aanbieden. Maatwerk van kasten is soms wel mogelijk, maar de meerprijs kan relatief hoog uitvallen omdat wij speciaal voor je een productieproces moeten opstarten wat veel tijd (en geld) kost.
Doorgaans zijn onze eiken tafels uit eigen werkplaats in zeer veel gebruikelijke maten te leveren.
Je kunt bij vragen over maatwerk altijd contact met ons op te nemen voor de mogelijkheden.
Voor onze eigen Molenaar Collectie meubelen en voor de meubelen die we onbewerkt (ongekleurd) kunnen bestellen, bieden we een uniek, gepersonaliseerde kleurservice aan.
Onze eigen, milieuvriendelijke spuiterij biedt een standaardreeks van 9 houtkleuren zonder extra kosten. Deze zijn behandeld met een hoogwaardige, matte 2-componentenlak die bestand is tegen de druk van een druk gezinsleven. We bieden GRATIS kleurstalen aan om thuis te bekijken, zodat je de perfecte match kunt vinden.
Daarnaast kunnen we onbewerkte/ongekleurde meubelen afwerken in vrijwel elke gewenste kleur. Je hebt de keuze uit verschillende afwerkingen, zoals beits, lak, een natuurlijke olie-finish of een beschermende 2-componentenlaklaag in mat of zijdeglans. Het is ook mogelijk om de kleur van je nieuwe aankoop af te stemmen op de meubels van je bestaande interieur. Dit kan bijvoorbeeld met een door jou aangeleverd staaltje zoals een lade, legplank of tafelpoot. Houd er rekening mee dat voor kleuren en afwerkingen die buiten onze standaardreeks vallen, we een meerprijs van 10% rekenen.
Sommige meubelen zijn reeds gekleurd geleverd af fabriek. In dat geval zijn alleen de fabriekskleuren beschikbaar. Op onze productpagina vind je specifieke kleuropties voor elk product.
All In House garantie is een extra, optionele Premium garantie, die je voor een meerprijs bij de aankoop van nieuwe meubels met bekleding kunt kopen en een uitgebreide dekking tot 5 jaar biedt.
Het omvat aanvullende constructie- en vlekkenservices voor textiel, leder en leatherlook, evenals verzorgingsproducten voor lederen en leatherlook meubels.
Let op: voor sommige bekledingen (bijv. o.a. leatherlook of geschuurd/gewaxt/geolied leder) gelden specifieke voorwaarden en beperkingen. Voor meer informatie en details, raadpleeg ons volledige blogartikel over All In House.
Als je besluit om niet voor deze aanvullende garantie te kiezen, maak je geen zorgen, je ontvangt nog steeds onze standaard 2-jarige CBW-garantie.
Tenzij anders besproken, is ‘full service’ levering bij ons de standaard. Dit betekent dat we het meubel op de gewenste plek zetten, gebruiksklaar maken en we nemen het verpakkingsafval mee retour.
Echter, als je liever zelf de handen uit de mouwen steekt, dan kun je kiezen voor de optie ‘levering tot de eerste drempel in originele verpakking’. Hiermee kun je leuke 10% extra korting krijgen op sommige producten.
Bij levering tot de eerste drempel, wordt het meubelstuk in de originele fabrieksverpakking van onze leverancier letterlijk vóór de eerste drempel die de chauffeur tegenkomt afgeleverd vóór de deur van het afleveradres. Het is dan aan jou om zelf te regelen hoe je het meubelstuk naar binnen brengt; we raden aan om dit met 2 personen te doen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het plaatsen, uitpakken en monteren van het meubelstuk (zoals het monteren van greepjes en tafelpoten), en het afvoeren van het verpakkingsafval.
Let op: soms mogen we deze optie niet online vermelden van onze leveranciers, omdat we dan te goedkoop zijn vergeleken met andere winkels. Neem daarom gerust contact met ons op om te informeren of deze optie beschikbaar is voor het product dat je op het oog hebt.
Ja, productwijzigingen in je bestelling kunnen mogelijk zijn als de bestelling nog niet in productie is genomen door onze leverancier of nog niet behandeld is in onze spuiterij. Neem zo snel mogelijk contact met ons op om de opties te bespreken. We zullen ons uiterste best doen om aan je verzoek te voldoen, maar we kunnen helaas niet garanderen dat wijzigingen nog mogelijk zijn.
Daarnaast is het goed om te weten dat bepaalde bestellingen die op afstand zijn gedaan, onder bepaalde voorwaarden en omstandigheden geretourneerd kunnen worden. Voor meer informatie hierover kun je terecht bij: Retourneren.
Ja, dat kunnen we zeker! Tijdens de aankoop, vragen we of je graag een gat wilt hebben achter elk compartiment in het midden van het TV-meubel. Het is geheel aan jou om aan te geven waar je het gat of gaten precies wilt hebben. Het is zelfs mogelijk om dit te beslissen bij de levering van het meubel. Op die manier kunnen we ter plaatse boren waar jij dat aangeeft.
Nee, helaas. We nemen geen oude meubels mee en bieden ook geen inruilservice aan. Het past niet binnen ons bedrijfsmodel om gebruikte meubels te verkopen, en we denken dat je er waarschijnlijk meer voor kunt krijgen als je ze zelf probeert te verkopen, bijvoorbeeld op Marktplaats.
Om eerlijk te zijn, staat het bij ons al tot de nok toe vol met prachtige, nieuwe meubels. Als we ook nog gebruikte meubels gaan inzamelen, moeten we waarschijnlijk slapen tussen de stapels banken en tafels!
Als je van je oude meubels af wilt, raden we aan om contact op te nemen met de afdeling grofvuil van je lokale gemeente. Ze kunnen je helpen bij het op de juiste manier afvoeren van je oude meubels.
Het annuleren van een bestelling kan afhankelijk van de situatie verschillen. We raden je daarom aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. We kunnen dan de mogelijkheden bekijken en je verder helpen.
Bij sommige bestellingen, bijvoorbeeld als een product al in productie is genomen of speciaal voor jou wordt of is gemaakt, is annuleren mogelijk niet meer mogelijk of kunnen er annuleringskosten in rekening worden gebracht. Dit is in overeenstemming met de voorwaarden van het CBW.
We zullen altijd proberen om samen met jou tot een oplossing te komen. We staan voor je klaar en helpen je graag verder.
Bij Molenaar Meubelen zijn we van de ‘boter bij de vis’ aanpak, we maken het graag zo gemakkelijk mogelijk voor je. Daarom vragen we meestal geen aanbetaling voor bestellingen die we snel verwachten te leveren – want zeg nu zelf, wie is er nu echt dol op aanbetalen?
Voor online bestellingen vragen we wel om een symbolische aanbetaling van 10%, dit is meer om de formaliteit van de aankoop te bevestigen dan om een gat in je portemonnee te slaan. Het restant kun je bij levering voldoen.
In sommige gevallen, zoals bij bestellingen die op afroep zijn of onder specifieke omstandigheden, kan het zijn dat we om een (kleine) aanbetaling vragen. Maar wees gerust, we proberen het altijd zo simpel en pijnloos mogelijk te houden!
We begrijpen dat dit een belangrijke twijfel kan zijn. Onze eigen bezorgdienst plaatst meubelen over het algemeen gebruiksklaar op de plek die je hebt aangewezen, tenzij anders vermeld bij het product of in de orderbevestiging.
Deze plek moet wel haalbaar zijn. We gaan er in principe van uit dat de locatie waar je de meubels wilt plaatsen gemakkelijk bereikbaar is. Jij als klant bent verantwoordelijk dat de meubelen bij je naar binnen passen. Een beetje sjouwen is geen probleem – onze bezorgers zijn sterk en ervaren! Maar, laten we realistisch blijven, het moet wél haalbaar zijn. Houd er rekening mee dat eventuele extra kosten (zoals voor een verhuislift of een glaszetter) voor jouw rekening zijn.
Als je boven woont, er is geen lift aanwezig, de toegang is te smal, of er zijn andere bijzonderheden, laat het ons dan weten bij het maken van de leverafspraak. Op deze manier kunnen we hier rekening mee houden bij onze planning. We hebben door de jaren heen veel ervaring opgebouwd met het plaatsen van meubels in allerlei soorten situaties. Twijfel je toch? Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt ook foto’s van de situatie naar ons sturen, zodat we samen kunnen inschatten of het gaat lukken, of dat we een slimme andere oplossing moeten bedenken. We zijn er om je te helpen!
Nee, het is helaas niet mogelijk omachteraf of op rekening te betalen. Echter, door te betalen met je creditcard kun je de betaling verplaatsen naar een later tijdstip, aangezien de afschrijving dan later plaatsvindt.
Indien de levering wordt uitgevoerd door onze eigen bezorgservice, kun je wel betalen bij aflevering. Bij een online bestelling vragen we dan slechts een aanbetaling van 10%, bij levering betaal je het restant (90%).
Contact opnemen
We reageren zo snel mogelijk tijdens reguliere kantooruren.