Je winkelwagen is momenteel leeg!
Bezorging, verzending en afhaling
Hier krijg je antwoorden op al je vragen betreffende de levering, verzending en afhaling van je bestelling.
Veelgestelde vragen
De levertijd van onze producten varieert en is afhankelijk van diverse factoren: voorraadstatus, levertijden van onze leveranciers, wel/niet spuitwerk, bezorgmethode en de regio waar eventueel bezorgd moet worden. Om het je makkelijk te maken vermelden we de actuele verwachte levertijd op de productpagina’s van onze website en/of op de orderbevestiging die je hebt ontvangen na het plaatsen van je bestelling.
Voorbeeld op onze productpagina’s:

Voorbeeld op jouw orderbevestiging:

Houd er rekening mee dat deze levertijden schattingen zijn, gebaseerd op gemiddelden en altijd onverhoopt kunnen uitlopen. Soms zijn we afhankelijk van onze toeleveranciers en op hun levertijden hebben we weinig tot geen invloed op.
Indien wij verwachten de verwachte levertijd niet na te kunnen komen, zullen wij je bij kennisname direct informeren per e-mail of anders per brievenbuspost.
Het voorbereiden op de bezorging van meubels kan een aantal stappen vereisen om te zorgen voor een soepele levering. Hier zijn enkele punten die je in overweging moet nemen:
- Aanwezig zijn: Nadat wij contact met je hebben opgenomen om een leverafspraak te plannen, is het belangrijk dat je, of iemand anders, thuis ben bent in het afgesproken tijdvenster. Dit is nodig om onze bezorgers te kunnen verwelkomen. Als je even weg moet tijdens het afgesproken tijdvenster, geef dit aan bij ons planning zodat we op verzoek een half uur van tevoren kunnen bellen om je een update te geven over de verwachte aankomsttijd.
- Ruimte vrijmaken: Zorg dat de plek waar de meubels komen te staan vrij is, alsook de route naar deze plek. Dit maakt het voor onze bezorgers gemakkelijker om je nieuwe meubels te leveren en te plaatsen zonder obstakels.
- Hulp bij de hand: Als je hebt gekozen voor levering tot de eerste drempel in de originele fabriekverpakking, raden we je sterk aan om een tweede persoon te regelen om je te helpen bij het naar binnen brengen, plaatsen en monteren van de meubels. De meubels kunnen zwaar zijn, dus zorg goed voor je rug en let op dat je jezelf niet bezeert!
- Betalen: Bij onze eigen bezorgdienst kun je bij levering contant betalen of in Nederland met onze mobiele PIN-automaat. Let op: de werking van onze mobiele PIN-automaat in het buitenland is niet gegarandeerd! Buiten Nederland kun je dus alleen contant betalen! Het is ook belangrijk om te weten dat er een betaallimiet op de meeste PIN-passen is. Deze limiet is doorgaans €2500 of minder, dus zorg ervoor dat je dit voorafgaand aan de leveringsdag controleert en eventueel ophoogd.
Ook belangrijk om te onthouden:
- We accepteren geen creditcards
- We leveren nooit op rekening
- Als het niet mogelijk is bij levering te betalen, zijn we genoodzaakt de producten weer retour te nemen
- Mocht je niet in staat zijn bij levering te betalen, dan bestaat de mogelijkheid om vooraf te betalen. Je kunt het bedrag overmaken, maar zorg ervoor dat het geld uiterlijk 3 werkdagen voor de levering op onze rekening staat. Je kunt tot uiterlijk de dag voor de levering naar de winkel komen om het bedrag te betalen.
We hopen dat deze informatie je helpt bij het voorbereiden op de bezorging van je meubels en wensen je alvast veel plezier toe van je nieuwe aankoop. Mocht je nog andere vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Pakketpost:
Wij versturen producten die hier voor geschikt zijn (bijv. kleine woonaccessoires en zelf-montage stoelen) met een betrouwbare pakketdienst-partner. Dit is meestal de voordeligste en snelste oplossing. Je ontvangt dan per e-mail een tracking link om je pakket te volgen.
- GRATIS bezorging in heel Nederland boven de €75
- Bij kleinere orders rekenen wij €6,95 per pakket binnen Nederland
- Andere Europese landen zijn ook mogelijk, raadpleeg daarvoor onze webshop
Eigen bezorging:
Indien pakketpost niet mogelijk is (product is te groot/zwaar/fragiel), bezorgen wij zelf met ons eigen bezorgdienst. Je kunt er vanuit gaan dat onze eigen bezorgdienst standaard ‘full service’ bezorgd. Wij komen op afspraak met 2 eigen, professionele bezorgers. Je hoeft zich dan nergens zorgen over te maken: wij zetten de meubelen keurig en gebruiksklaar op hun plaats. Verpakkingsafval wordt mee retour genomen. Uitzondering hierop zijn MX Sofa stoelen, deze worden altijd in de originele verpakking geleverd. Je dient deze dus zelf te monteren.
- GRATIS bezorging binnen onze regio (postcode begint met 42 of 48 t/m 57)
- GRATIS bezorging boven de €1000 in Nederland²
- In alle andere gevallen rekenen wij aan bezorgkosten: €75 in Nederland² en €150 in België
- Bij outletproducten rekenen wij altijd bezorgkosten of deze zijn alleen mogelijk om af te halen
- Leveringen naar andere landen of de Waddeneilanden is in overleg mogelijk
² Exclusief de Waddeneilanden
Op sommige producten geven we de optie voor extra korting bij levering tot de 1e drempel in originele fabrieksverpakking. Indien dit mogelijk is, staat dit duidelijk als optie vermeldt bij het product. Je dient het meubelstuk dan met 2 personen aan te nemen, zelf te plaatsen, uit te pakken en af te monteren (greepjes en tafelpoten monteren). Verpakkingsafval dien je zelf af te voeren. Als je de handen uit de mouwen kunt/wilt steken, kun je zodoende veel geld besparen!
Je ontvangt na verzending een track & trace code en link per e-mail om de zending te volgen. Bestellingen verstuurd per pakketpost heb je gemiddeld binnen 2 werkdagen in huis.
Als je reeds een leverafspraak met ons hebt gemaakt voor levering door onze eigen bezorging, kun je 1 werkdag van te voren voor een preciezere tijdsindicatie contact opnemen met ons magazijn. De definitieve route voor de volgende werkdag is bekend na 13.00 uur:
Jazeker! Het is mogelijk je bestelling “op afroep” te zetten. Er is hier een optie voor aanwezig tijdens het afrekenen van je bestelling in onze webshop. Is je bestelling al geplaatst? Neem dan even contact met ons op. Wij nemen bij een ‘op afroep’ order in principe geen contact met je op en wachten te zijner tijd je bericht of belletje af om een afspraak in te plannen. Gelieve dit uiterlijk 4 weken van te voren te doen!
Bij onze eigen bezorgdienst kun je bij levering á contant betalen of binnen Nederland met onze mobiele PIN-automaat. Let op: pinnen in het buitenland is niet gegarandeerd! Buiten Nederland kun je dus alleen á contant betalen! Het is ook belangrijk om te weten dat er een betaallimiet op de meeste PIN-passen is. Deze limiet is doorgaans €2500 of minder, dus zorg ervoor dat je dit voorafgaand aan de leveringsdag goed controleert.
Belangrijk om te weten:
- Wij accepteren bij bezorging en afhaal géén creditcards.
- Wij leveren nóóit op rekening.
- Indien je niet kunt betalen bij levering, zijn wij genoodzaakt de producten weer retour te nemen.
Als het niet mogelijk is om bij levering te betalen, dan zijn er twee opties:
- Je maakt het geld over. Het bedrag moet uiterlijk 3 werkdagen voor levering op onze rekening staan.
- Je kunt tot uiterlijk de dag voor levering in de winkel komen om het bedrag te betalen.
Als je ervoor kiest om je product af te halen bij ons in Udenhout, zijn er verschillende betaalmogelijkheden.
In onze winkel kun je contant betalen of met je PIN-pas. In ons magazijn is contante betaling ook mogelijk, maar houd er rekening mee dat er niet altijd een PIN-automaat aanwezig is. In dat geval kunnen we je vragen om eerst naar de winkel te gaan om daar te betalen, waarna je je product kunt afhalen bij ons magazijn.
Het is belangrijk om te weten dat we geen creditcards accepteren en dat we nooit op rekening leveren.
Stoelen:
Voor een aantal MX Sofa stoelen hebben wij de QuickClick Viltdoppen, dé viltdop voor schuine stoelpoten. Deze plaatst de poten namelijk recht op de vloer. QuickClick viltdoppen zijn eenvoudig te bevestigen. Het uiteinde met het stuk vilt is makkelijk en snel te vervangen als deze versleten is middels de QuickClick Viltglijder Navulling.
Voor viltproducten van overige stoelen willen je graag doorverwijzen naar de webshop van Floorfriendly.
Veel eetkamerstoelen zijn af-fabriek ook al voorzien van beschermdopjes. Het kan zijn dat deze al prima geschikt zijn voor het beschermen van je vloer. Informeer bij onze verkoop-adviseurs voor meer informatie.
Kasten:
Wij hebben door de jaren heen diverse vilt-producten getest, maar hebben ondervonden dat deze na verloop van tijd altijd los komen en niet de gewenste bescherming voor vloer en meubelen bieden. Het komt zelfs regelmatig voor dat er gevaarlijke weekmakers in deze producten aanwezig zijn die reageren met je vloer en/of de meubelen met alle gevolgen van dien. We hebben dan ook helaas nog geen adequaat vilt-product kunnen vinden.
Hierdoor hebben we er voor gekozen de eventuele keuze voor dit product aan de klant zelf over te laten. Je kunt hiervoor het beste terecht bij je plaatselijke bouwmarkt; welke veelal uitknipbaar vilt in het assortiment hebben. Uiteraard helpen onze bezorgers dan graag mee om je eigen vilt-product onder de meubels te bevestigen.
Oeps, dat had niet mogen gebeuren. Geen zorgen, stuur ons even een servicemelding en we zullen alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat je het juiste product zo snel mogelijk ontvangt.
Tenzij anders besproken, is ‘full service’ levering bij ons de standaard. Dit betekent dat we het meubel op de gewenste plek zetten, gebruiksklaar maken en we nemen het verpakkingsafval mee retour.
Echter, als je liever zelf de handen uit de mouwen steekt, dan kun je kiezen voor de optie ‘levering tot de eerste drempel in originele verpakking’. Hiermee kun je leuke 10% extra korting krijgen op sommige producten.
Bij levering tot de eerste drempel, wordt het meubelstuk in de originele fabrieksverpakking van onze leverancier letterlijk vóór de eerste drempel die de chauffeur tegenkomt afgeleverd vóór de deur van het afleveradres. Het is dan aan jou om zelf te regelen hoe je het meubelstuk naar binnen brengt; we raden aan om dit met 2 personen te doen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het plaatsen, uitpakken en monteren van het meubelstuk (zoals het monteren van greepjes en tafelpoten), en het afvoeren van het verpakkingsafval.
Let op: soms mogen we deze optie niet online vermelden van onze leveranciers, omdat we dan te goedkoop zijn vergeleken met andere winkels. Neem daarom gerust contact met ons op om te informeren of deze optie beschikbaar is voor het product dat je op het oog hebt.
Ja, wanneer je bestelling wordt geleverd door onze eigen bezorgdienst, heb je de optie om te kiezen voor levering voor de middag (ongeveer tussen 8.30 en 13.00 uur) of na de middag (ongeveer tussen 12.00 en 18.00 uur). Deze keuze wordt vervolgens bevestigd in de e-mail die je ontvangt na het inplannen van de levering. In deze e-mail wordt het gekozen tijdvak aangeduid met “VM” voor voor de middag, en “NM” voor na de middag.
We streven ernaar om leveringen in dezelfde regio zoveel mogelijk te combineren, om zo het milieu te sparen en brandstofkosten te besparen. Bij het plannen van de levering zullen we telefonisch contact opnemen om samen met jou een passende datum en daghelft selecteren.
Nu weten we dat een daghelft vrij lang kan zijn, vooral als je ook nog even een boodschap wilt doen. Daarom bieden we als extra service aan om je een half uur voor de levering te bellen. Zo heb je nog genoeg tijd om je boodschappen te doen en weer thuis te zijn voor de levering. Geef dit gewoon aan bij het maken van de leverafspraak. We doen ons best om het leveringsproces zo soepel en handig mogelijk voor je te laten verlopen.
Nee, helaas verrichten wij geen ophang- of boorwerkzaamheden. Onze eigen bezorging is beperkt tot het plaatsen of leveren van de meubelen. We beschikken niet over de benodigde apparatuur om bijvoorbeeld een schilderij of een wandmeubel op te hangen. We adviseren je om voor deze taken een professional in te schakelen die hierin gespecialiseerd is.
Hoewel de pakketdienst soms in de avonduren of in het weekend kan leveren, geldt dat helaas niet voor onze eigen bezorging. Onze eigen bezorgers nemen dan een welverdiende pauze om weer op te laden voor de drukke week. Ze hebben immers genoeg energie nodig om jouw meubelen veilig en op tijd te leveren van maandag tot en met vrijdag (op reguliere werkdagen)!
Het is vervelend om te horen dat je pakket langer onderweg is dan verwacht. Na verzending zou je een track & trace code per e-mail moeten hebben ontvangen. We adviseren je om eerst de status van je zending via deze link te controleren. Het kan zijn dat er enige vertraging is opgetreden. Bij een vertraging wordt in 80% van de gevallen het pakket alsnog de volgende dag of de dag daarna geleverd.
Indien je het pakket na 5 dagen na de oorspronkelijk geplande bezorgdatum nog niet hebt ontvangen, raden we je aan direct contact op te nemen met de desbetreffende pakketdienst:
DPD: 09003734663 (€0,50 per gesprek)
PostNL: 0882255555
Pakketpost:
Wanneer je niet aanwezig bent ten tijde van de levering, zal de bezorgdienst proberen het pakket bij je buren af te leveren. Als dit niet mogelijk is, zal de bezorger je pakket naar een nabijgelegen afhaalpunt brengen en word je hierover geïnformeerd.
Eigen bezorging:
Als onze eigen bezorgdienst je thuis niet aantreft nemen we contact met je op om verdere stappen te bespreken. Om onze dienstverlening zo efficiënt en kosteneffectief mogelijk te houden, verzoeken we je vriendelijk om er voor te zorgen dat er iemand thuis is op het afgesproken levermoment. Het missen van een levering heeft namelijk impact op onze zorgvuldig geplande routes. We waarderen je begrip en medewerking enorm.
Ja, productwijzigingen in je bestelling kunnen mogelijk zijn als de bestelling nog niet in productie is genomen door onze leverancier of nog niet behandeld is in onze spuiterij. Neem zo snel mogelijk contact met ons op om de opties te bespreken. We zullen ons uiterste best doen om aan je verzoek te voldoen, maar we kunnen helaas niet garanderen dat wijzigingen nog mogelijk zijn.
Daarnaast is het goed om te weten dat bepaalde bestellingen die op afstand zijn gedaan, onder bepaalde voorwaarden en omstandigheden geretourneerd kunnen worden. Voor meer informatie hierover kun je terecht bij: Retourneren.
Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. Als een pakketje al ver in het bezorgproces is van een pakketdienst, kan dit meestal helaas niet meer.
Ja, dat kunnen we zeker! Tijdens de aankoop, vragen we of je graag een gat wilt hebben achter elk compartiment in het midden van het TV-meubel. Het is geheel aan jou om aan te geven waar je het gat of gaten precies wilt hebben. Het is zelfs mogelijk om dit te beslissen bij de levering van het meubel. Op die manier kunnen we ter plaatse boren waar jij dat aangeeft.
Ja, dat is mogelijk. Geef dit aan bij het maken van de leverafspraak, stuur ons een bericht of bel ons als het op korte termijn is. We zijn er voor je om het leveringsproces soepel te laten verlopen.
Het spijt ons dat je niet tevreden bent met onze bezorgdienst. Neem alstublieft contact met ons op. We nemen jouw klacht serieus en zullen samen met jou naar een oplossing zoeken.
Nee, helaas. We nemen geen oude meubels mee en bieden ook geen inruilservice aan. Het past niet binnen ons bedrijfsmodel om gebruikte meubels te verkopen, en we denken dat je er waarschijnlijk meer voor kunt krijgen als je ze zelf probeert te verkopen, bijvoorbeeld op Marktplaats.
Om eerlijk te zijn, staat het bij ons al tot de nok toe vol met prachtige, nieuwe meubels. Als we ook nog gebruikte meubels gaan inzamelen, moeten we waarschijnlijk slapen tussen de stapels banken en tafels!
Als je van je oude meubels af wilt, raden we aan om contact op te nemen met de afdeling grofvuil van je lokale gemeente. Ze kunnen je helpen bij het op de juiste manier afvoeren van je oude meubels.
We begrijpen dat dit een belangrijke twijfel kan zijn. Onze eigen bezorgdienst plaatst meubelen over het algemeen gebruiksklaar op de plek die je hebt aangewezen, tenzij anders vermeld bij het product of in de orderbevestiging.
Deze plek moet wel haalbaar zijn. We gaan er in principe van uit dat de locatie waar je de meubels wilt plaatsen gemakkelijk bereikbaar is. Jij als klant bent verantwoordelijk dat de meubelen bij je naar binnen passen. Een beetje sjouwen is geen probleem – onze bezorgers zijn sterk en ervaren! Maar, laten we realistisch blijven, het moet wél haalbaar zijn. Houd er rekening mee dat eventuele extra kosten (zoals voor een verhuislift of een glaszetter) voor jouw rekening zijn.
Als je boven woont, er is geen lift aanwezig, de toegang is te smal, of er zijn andere bijzonderheden, laat het ons dan weten bij het maken van de leverafspraak. Op deze manier kunnen we hier rekening mee houden bij onze planning. We hebben door de jaren heen veel ervaring opgebouwd met het plaatsen van meubels in allerlei soorten situaties. Twijfel je toch? Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt ook foto’s van de situatie naar ons sturen, zodat we samen kunnen inschatten of het gaat lukken, of dat we een slimme andere oplossing moeten bedenken. We zijn er om je te helpen!
Zodra je volledige bestelling bij ons binnen is, proberen we je zo snel mogelijk telefonisch te bereiken om een leverafspraak in te plannen, ook als dit eerder is dan de verwachte leverweek. We streven naar een snelle doorlooptijd van orders, niet alleen omdat we efficiënt zijn, maar ook omdat we niets liever doen dan onze klanten zo snel mogelijk blij maken met hun nieuwe meubels!
Een bijzondere opmerking voor bestellingen die spuitwerk bevatten: we beginnen pas met spuiten nadat de leverafspraak is gemaakt. Dit doen we om tussentijdse beschadigingen aan de afgewerkte meubelen te voorkomen. We zorgen ervoor dat je meubels in de best mogelijke staat worden geleverd.
We proberen in de eerste instantie altijd telefonisch contact op te nemen omdat we denken dat dit de meest directe en effectieve communicatiemethode is. Mochten we je echter niet telefonisch kunnen bereiken, dan sturen we je een bericht via e-mail met informatie over hoe je een leverafspraak kunt inplannen.
Contact opnemen
We reageren zo snel mogelijk tijdens reguliere kantooruren.