Klantenservice Waar gaat het over?- Maak uw keuze -Over een nieuw productOver een lopende orderOver een geleverd productHiddenDe meestgestelde vragenHoe kan ik bestellen? De meeste producten zijn online te bestellen via onze webshop. Je kunt het product dan toevoegen aan je winkelmandje, je gegevens invoeren en veilig online afrekenen. Sommige producten lenen zich niet voor online verkoop. Of je wilt graag wat persoonlijk advies. Je bent ook dan van harte welkom in onze winkel in Udenhout om te komen kijken of te bestellen (de koffie staat altijd klaar). Telefonisch bestellen is ook mogelijk (zie contactgegevens hieronder). Wat kost bezorging? Pakketpost: Wij versturen producten die hier voor geschikt zijn (bijv. kleine woonaccessoires en zelf-montage stoelen) met een betrouwbare pakketdienst-partner. Dit is meestal de voordeligste en snelste oplossing. Je ontvangt dan per e-mail een tracking link om je pakket te volgen. GRATIS bezorging in heel Nederland boven de €75 Bij kleinere orders rekenen wij €6,95 per pakket binnen Nederland Andere Europese landen zijn ook mogelijk, raadpleeg daarvoor onze webshop Eigen bezorging: Indien pakketpost niet mogelijk is (product is te groot/zwaar/fragiel), bezorgen wij zelf met ons eigen bezorgdienst. Je kunt er vanuit gaan dat onze eigen bezorgdienst standaard 'full service' bezorgd. Wij komen op afspraak met 2 eigen, professionele bezorgers. Je hoeft zich dan nergens zorgen over te maken: wij zetten de meubelen keurig en gebruiksklaar op hun plaats. Verpakkingsafval wordt mee retour genomen. Uitzondering hierop zijn MX Sofa stoelen, deze worden altijd in de originele verpakking geleverd. Je dient deze dus zelf te monteren. GRATIS bezorging binnen onze regio (postcode begint met 42 of 48 t/m 57) GRATIS bezorging boven de €1000 in Nederland² In alle andere gevallen rekenen wij aan bezorgkosten: €75 in Nederland² en €150 in België Bij outletproducten rekenen wij altijd bezorgkosten of deze zijn alleen mogelijk om af te halen Leveringen naar andere landen of de Waddeneilanden is in overleg mogelijk ² Exclusief de Waddeneilanden Op sommige producten geven we de optie voor extra korting bij levering tot de 1e drempel in originele fabrieksverpakking. Indien dit mogelijk is, staat dit duidelijk als optie vermeldt bij het product. Je dient het meubelstuk dan met 2 personen aan te nemen, zelf te plaatsen, uit te pakken en af te monteren (greepjes en tafelpoten monteren). Verpakkingsafval dien je zelf af te voeren. Als je de handen uit de mouwen kunt/wilt steken, kun je zodoende veel geld besparen! Wanneer ontvang ik mijn bestelling via pakketpost? Op je orderbevestiging staat een verwachte levertijd. Wij versturen je order als deze geheel compleet is. Indien wij verwachten de verwachte levertijd niet na te kunnen komen, zullen wij je z.s.m. informeren per e-mail of anders per brievenbuspost. Je ontvangt na verzending een track & trace code en link per e-mail om de zending te volgen. Bestellingen verstuurd per pakketpost heb je gemiddeld binnen 2 werkdagen in huis. Bij vragen over bezorging na het verzenden kun je het rechtstreeks informeren bij de betreffende pakketdienst: DPD: 09003734663 (€0,50 per gesprek) PostNL: 0882255555 Wanneer ontvang ik mijn bestelling via jullie eigen bezorging? Op je orderbevestiging staat een verwachte levertijd. Wij maken een leverafspraak als je order geheel compleet is. Indien wij verwachten de verwachte levertijd niet na te kunnen komen, zullen wij je z.s.m. informeren per e-mail of anders per brievenbuspost. Wij nemen telefonisch contact met je op als alle producten van je bestelling binnen zijn. Wij plannen dan met je in overleg een leverafspraak in. Als je bestelling spuitwerk bevat, spuiten wij de meubelen pas nadat wij een afspraak met je hebben ingepland. Dit om beschadigingen in ons magazijn te voorkomen na het spuiten. Wij leveren op maandag t/m vrijdag en je kunt kiezen uit een daghelft: voor de middag (voor 13.00 uur) of na de middag (na 12.00 uur). Bij het inplannen van de leverafspraak rekenen wij de volgende plan-termijnen: Binnen regio (zonder spuitwerk): 1 week Binnen regio (met spuitwerk): 2 weken Buiten regio (zonder spuitwerk): 3 weken Buiten regio (met spuitwerk): 4 weken Hoe laat komt jullie eigen bezorging leveren? Als je reeds een leverafspraak met ons hebt gemaakt voor levering door onze eigen bezorging, kun je 1 werkdag van te voren voor een preciezere tijdsindicatie contact opnemen met ons magazijn. De definitieve route voor de volgende werkdag is bekend na 13.00 uur: 013 511 4543 Hoe kan ik betalen? Online kun je veilig betalen met iDeal (alleen Nederland), Bancontact/Mistercard (alleen België), Giropay (alleen Duitsland), Paypal (alleen overige landen), creditcard (Visa of MasterCard) of met een handmatige overboeking. Voor Paypal rekenen wij extra transactiekosten. Pakketpost-orders dienen van te voren volledig te worden betaald. Bij eigen bezorging kun je bij levering á contant betalen of binnen Nederland met onze mobiele PIN-automaat. Let op: pinnen in het buitenland is niet gegarandeerd! Buiten Nederland kun je dus alleen á contant betalen! Bij webshop-orders boven de €400, vragen wij om een aanbetaling van 10%. Als betalen bij levering niet mogelijk is (bijv. bij levering aan een bedrijf of een geschenk), kunt je het bedrag ook van te voren overmaken naar onze bankrekening o.v.v. je ordernummer(s). Het bedrag dient dan minstens 3 dagen vóór levering op onze rekening zijn bijgeschreven i.v.m. de verwerking hiervan. In onze winkel kun je á contant betalen of met je PIN-pas. Belangrijk om te weten: Wij accepteren bij bezorging en afhaal géén creditcards Wij leveren nóóit op rekening Kan ik mijn bestelling later geleverd krijgen? Jazeker! Het is mogelijk je bestelling "op afroep" te zetten. Er is hier een optie voor aanwezig tijdens het afrekenen van je bestelling in onze webshop. Is je bestelling al geplaatst? Neem dan even contact met ons op. Wij nemen bij een 'op afroep' order in principe geen contact met je op en wachten te zijner tijd je bericht af om een afspraak in te plannen. Gelieve dit minstens 4 weken van te voren te doen! Hoe bestel ik jullie gratis kleurstaaltjes uit eigen spuiterij? Dat kan op op deze pagina. Je kunt ze op afspraak ophalen in Udenhout of je betaalt alleen de pakketpostkosten. Hoe kan ik betalen bij bezorgen/afhalen? Bij eigen bezorging kun je bij levering á contant betalen of binnen Nederland met onze mobiele PIN-automaat. Let op: pinnen in het buitenland is niet gegarandeerd! Buiten Nederland kun je dus alléén á contant betalen! Als betalen bij levering niet mogelijk is (bijv. bij levering aan een bedrijf of een geschenk aan iemand anders), kun je het bedrag ook van te voren overmaken naar onze bankrekening o.v.v. je ordernummer(s). Het bedrag dient dan minstens 3 dagen vóór levering op onze rekening zijn bijgeschreven i.v.m. de verwerking hiervan. In onze winkel kun je á contant betalen of met je PIN-pas. Belangrijk om te weten: Wij accepteren bij bezorging en afhaal géén creditcards Wij leveren nóóit op rekening Wat voor garantie geven jullie? Wij staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid waar onze klanten op kunnen vertrouwen. Leest onze lovende klantrecensies er maar eens op na; wij doen altijd ons uiterste best om je tevreden te maken én te houden! Molenaar Meubelen is een CBW-erkende woonwinkel. Hierdoor geniet je als klant van extra voordelen en vooral extra zekerheid: Veilig aanbetalen, extra productgarantie en onpartijdige klachtafhandeling. Je hebt natuurlijk recht op een goed product. Is er iets mee aan de hand? Dan doen we ons uiterste best om dit op te lossen. Wij geven standaard 2 jaar garantie. Outletproducten zijn uitgesloten van garantie. Wij volgen de wet en de voorwaarden van het CBW. Zie voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden. Als extra bieden wij de Premium Garantie van All In House aan. Je kunt hiermee tot 5 jaar zorgeloos genieten van je nieuwe zitmeubel. Ook bij vlekken! Kan ik retourneren? Wij volgen de wet. En gaan nog een stukje verder! Het is mogelijk een op afstand aangekocht product binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. Er zijn wel wat uitzonderingen: producten die voor je op kleur gespoten zijn of speciaal voor je zijn besteld, aangepast of gemaakt. Je kunt de bestelling zelf terug komen brengen of retour sturen. De door jou gemaakte kosten worden niet vergoed. Eventuele bezorg-, ophaal- en transactiekosten worden in mindering gebracht bij het terugstorten van je betaling. Zie voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden. Hoe retourneer ik mijn bestelling? Wij volgen de wet. En gaan nog een stukje verder! Het is mogelijk een op afstand aangekocht product binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. Er zijn wel wat uitzonderingen: producten die voor je op kleur gespoten zijn of speciaal voor je zijn besteld, aangepast of gemaakt. Je kunt de bestelling zelf terug komen brengen of retour sturen. De door jou gemaakte kosten worden niet vergoed. Eventuele bezorg-, ophaal- en transactiekosten worden in mindering gebracht bij het terugstorten van je betaling. Zie voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden. Je kunt een retouraanvraag indienen door hieronder te selecteren "Nee, ik heb een andere vraag" en het contactformulier in te vullen. Wij nemen dan z.s.m. contact met je op voor de verdere afhandeling. Kan een meubel in een andere maat gemaakt worden? Is maatwerk mogelijk? Onze kracht zit het in seriematig maken van eiken meubelen waardoor we, naast direct uit voorraad leveren, deze ook voor een zeer interessante prijs kunnen aanbieden. Maatwerk van kasten is soms wel mogelijk, maar de meerprijs kan relatief hoog uitvallen omdat wij speciaal voor je een productieproces moeten opstarten wat veel tijd (en geld) kost. Doorgaans zijn onze eiken tafels uit eigen werkplaats in zeer veel gebruikelijke maten te leveren. Je kunt bij vragen over maatwerk altijd contact met ons op te nemen voor de mogelijkheden. Welke kleuren zijn mogelijk op eikenhout? Standaard bieden wij (zonder meerprijs) 9 kleuren aan, afgewerkt met een hoogwaardige matte 2-componenten laklaag welke bestand is tegen het intensieve gezinsleven. Je kunt GRATIS kleurstaaltjes bestellen om deze thuis te bekijken. Wij beschikken over een eigen spuiterij welke voldoet aan de hoogste milieunormen. Wij zijn in staat om onbewerkte/ongekleurde meubelen van ieder door jouw gewenste kleur en afwerking te voorzien. Of je nu kiest voor beits, lak, een natuurlijke olie-finish of een beschermende 2-componenten laklaag (zijdeglans of mat); de mogelijkheden zijn bij ons eindeloos. Wij informeren je graag over alle kleur- en afwerkmogelijkheden. Het is ook mogelijk de kleur van een nieuwe aankoop aan te passen aan de meubels van je bestaande interieur. Bijv. aan de hand van een staaltje wat je aanlevert (een lade, legplank, tafelpoot, etc.). Mocht een meubel of product mogelijk zijn in iedere gewenste kleur of afwerking, zal dit in onze online catalogus vermeldt staan bij het product. Houd je er rekening mee dat wij standaard enkele kleuren aanbieden zonder meerprijs, bij overige kleuren en/of afwerkingen rekenen wij een 10% meerprijs. Wat voor soort eikenhout gebruiken jullie? Voor onze eigen meubellijnen gebruiken wij Europees, rustiek eiken. De charme van dit hout is het voorkomen van noesten en natuurlijke kenmerken. Soms is het tegen meerprijs mogelijk dat wij meubel uit eigen collectie (bijv. een tafel) maken van niet-rustiek eiken, welke wij dan nauwkeuriger selecteren. Dit is geen garantie dat er geen noesten meer inzitten, maar het zal een stuk rustiger ogen. Mocht dit tot de mogelijkheden behoren, staat dit vermeldt bij het product op onze website. Hoe moet ik mijn meubels onderhouden? Een vochtige doek is in de meeste gevallen al voldoende. Let er wel op dat je nadien het oppervlak wel droog nawrijft. Gebruik NOOIT agressieve schoonmaakmiddelen of onderhoudsmiddelen welke wij niet verkopen. Zie ook ons Blog met meer onderhoudsadviezen. Of neem een kijkje in onze catalogus/webshop bij onderhoudsmiddelen. Bij lederen fauteuils (Niet bij open leder!) kun je het beste iedere week de armleuningen en het hoofdgedeelte met een washandje en goed warm water schoon maken en daarna met een handdoek goed droog wrijven. Op open leder (Zoals Kenia, Rancho, Royal) nooit wrijven indien hier iets op geknoeid is. Altijd deppen! Kunnen jullie vilt of dopjes onder de meubelen aanbrengen? Stoelen: Voor een aantal MX Sofa stoelen hebben wij de QuickClick Viltdoppen, dé viltdop voor schuine stoelpoten. Deze plaatst de poten namelijk recht op de vloer. QuickClick viltdoppen zijn eenvoudig te bevestigen. Het uiteinde met het stuk vilt is makkelijk en snel te vervangen als deze versleten is middels de QuickClick Viltglijder Navulling. Voor viltproducten van overige stoelen willen je graag doorverwijzen naar de webshop van Floorfriendly. Veel eetkamerstoelen zijn af-fabriek ook al voorzien van beschermdopjes. Het kan zijn dat deze al prima geschikt zijn voor het beschermen van je vloer. Informeer bij onze verkoop-adviseurs voor meer informatie. Kasten: Wij hebben door de jaren heen diverse vilt-producten getest, maar hebben ondervonden dat deze na verloop van tijd altijd los komen en niet de gewenste bescherming voor vloer en meubelen bieden. Het komt zelfs regelmatig voor dat er gevaarlijke weekmakers in deze producten aanwezig zijn die reageren met je vloer en/of de meubelen met alle gevolgen van dien. We hebben dan ook helaas nog geen adequaat vilt-product kunnen vinden. Hierdoor hebben we er voor gekozen de eventuele keuze voor dit product aan de klant zelf over te laten. Je kunt hiervoor het beste terecht bij je plaatselijke bouwmarkt; welke veelal uitknipbaar vilt in het assortiment hebben. Uiteraard helpen onze bezorgers dan graag mee om je eigen vilt-product onder de meubels te bevestigen. De zitvlak van mijn stoffen/lederen zitmeubel vertoont plooien, is dat normaal? Doordat je gebruik maakt van je zitmeubel wordt het zichtbaar waar je zit. Stof/Leder rekt uit en wordt soepel onder normale belasting, mede door de elasticiteit van het schuim. De zgn. 'zitspiegel' tekent zich af op de zit. Maakt je je vooral geen zorgen; dit is een geheel normaal verschijnsel. Je kunt de zitspiegel beperken door dagelijks de zit 'glad' te strijken met de hand. Ook in de rug tekent zich af dat de fauteuil gebruikt wordt. Deze rimpels worden ook wel leefplooien genoemd. Leer is een fantastisch materiaal, dat in gebruik steeds mooier wordt! Gebruikssporen zoals een zitspiegel dragen bij aan de charme er van. Er zijn scheurtjes zichtbaar in mijn eiken meubel. Wat nu? Massief houten delen zijn puur natuur en kunnen reageren op vochtgehalte en temperatuur. Haarscheurtjes en naadwerkingen kunnen (en mogen!) om deze redenen optreden en verminderen niet de waarde van het meubelstuk. Voorkom echter wel plotselinge temperatuurverschillen en plaats het meubel niet te dicht bij warmtebronnen (radiator!) of in direct zonlicht. Door seizoensinvloeden en veranderingen in de luchtvochtigheid ontstaan regelmatig haarscheurtjes in bijv. massieve tafelbladen. Je zult merken dat deze na enkele weken weer vanzelf dicht trekken. Mocht dit niet het geval zijn, of zijn/worden de scheurtjes aanzienlijk groter dan haarscheurtjes, vernemen wij graag je bericht om eens te komen kijken. Doordat sommige TV's, audio- en videoapparatuur veel hitte afgeven, is het mogelijk dat er een naad ontstaat op het massieve bovenblad van TV meubelen of tafels. Pas altijd goed op met apparatuur op massief hout, want deze kunnen zeer warm worden en het hout en/of lijmnaden aantasten! Kunnen jullie mij een fysieke catalogus toesturen? Om onze catalogus zo actueel mogelijk te houden, hebben we ervoor gekozen geen fysieke maar alleen een online catalogus er op na te houden. Je vindt deze in het menu van onze website. Wij hebben dus helaas geen fysieke catalogus beschikbaar. HiddenHeb je een andere vraag?Wil je een servicemelding doen?- Maak uw keuze -Ja, binnen de 2-jarige CBW garantieJa, binnen de All-In-House garantieJa, buiten de garantieNee, ik heb een andere vraagHeb je de 3- of 5-jarige garantie van All-In-House afgesloten bij je aankoop? Je kunt dan hier je servicemelding doorgeven.Let op: buiten de garantieperiode is het mogelijk dat wij kosten moeten doorberekenen. Bel ons 0135113650 Whatsapp (we reageren z.s.m. tijdens kantooruren)Stuur een e-mailNaam* Straatnaam en huisnummer* Postcode* Woonplaats* E-mailadres* Wil je een prijs weten van een specifieke uitvoering van een product? Gelieve je telefoonnummer in te vullen zodat wij je vrijblijvend terug kunnen bellen. Na klachten van andere winkeliers en onze leveranciers vanwege onze té lage eerlijke internetprijzen, geven wij prijsopgaven alleen nog maar telefonisch door en niet meer per e-mailTelefoonnummer Telefoonnummer* Ordernummer* Bericht*U kunt tot 5 foto's meesturen van ieder max. 10MB.U kunt tot 5 foto's meesturen van ieder max. 10MB. Sleep bestanden hierheen of Selecteer bestanden Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, jpeg, Max. bestandsgrootte: 10 MB, Max. aantal bestanden: 5. Ja, ik wil ook de Molenaar nieuwsbrief ontvangen