Contact Gebruik onderstaand formulier om contact met ons op te nemen.Waar gaat het over?(maak een keus)Over een nieuw productOver een lopende orderOver een geleverd productOver iets andersDe meestgestelde vragen a Wat is de levertijd? De levertijd van onze producten varieert en is afhankelijk van diverse factoren: voorraadstatus, levertijden van onze leveranciers, wel/niet spuitwerk, bezorgmethode en de regio waar eventueel bezorgd moet worden. Om het je makkelijk te maken vermelden we de actuele verwachte levertijd op de productpagina’s van onze website en/of op de orderbevestiging die je hebt ontvangen na het plaatsen van je bestelling. Voorbeeld op onze productpagina’s: Voorbeeld op jouw orderbevestiging: Houd er rekening mee dat deze levertijden schattingen zijn, gebaseerd op gemiddelden en altijd onverhoopt kunnen uitlopen. Soms zijn we afhankelijk van onze toeleveranciers en op hun levertijden hebben we weinig tot geen invloed op. Indien wij verwachten de verwachte levertijd niet na te kunnen komen, zullen wij je bij kennisname direct informeren per e-mail of anders per brievenbuspost. a Hoe kan ik bestellen? De meeste producten zijn online te bestellen via onze webshop. Je kunt het product dan toevoegen aan je winkelmandje, je gegevens invoeren en veilig online afrekenen. Sommige producten lenen zich niet voor online verkoop. Of je wilt graag wat persoonlijk advies. Je bent ook dan van harte welkom in onze winkel in Udenhout om te komen kijken of te bestellen (de koffie staat altijd klaar). Telefonisch bestellen is ook mogelijk (zie contactgegevens hieronder). a Wat kost bezorging? Pakketpost: Wij versturen producten die hier voor geschikt zijn (bijv. kleine woonaccessoires en zelf-montage stoelen) met een betrouwbare pakketdienst-partner. Dit is meestal de voordeligste en snelste oplossing. Je ontvangt dan per e-mail een tracking link om je pakket te volgen. GRATIS bezorging in heel Nederland boven de €75 Bij kleinere orders rekenen wij €6,95 per pakket binnen Nederland Andere Europese landen zijn ook mogelijk, raadpleeg daarvoor onze webshop Eigen bezorging: Indien pakketpost niet mogelijk is (product is te groot/zwaar/fragiel), bezorgen wij zelf met ons eigen bezorgdienst. Je kunt er vanuit gaan dat onze eigen bezorgdienst standaard ‘full service’ bezorgd. Wij komen op afspraak met 2 eigen, professionele bezorgers. Je hoeft zich dan nergens zorgen over te maken: wij zetten de meubelen keurig en gebruiksklaar op hun plaats. Verpakkingsafval wordt mee retour genomen. Uitzondering hierop zijn MX Sofa stoelen, deze worden altijd in de originele verpakking geleverd. Je dient deze dus zelf te monteren. GRATIS bezorging binnen onze regio (postcode begint met 42 of 48 t/m 57) GRATIS bezorging boven de €1000 in Nederland² In alle andere gevallen rekenen wij aan bezorgkosten: €75 in Nederland² en €150 in België Bij outletproducten rekenen wij altijd bezorgkosten of deze zijn alleen mogelijk om af te halen Leveringen naar andere landen of de Waddeneilanden is in overleg mogelijk ² Exclusief de Waddeneilanden Op sommige producten geven we de optie voor extra korting bij levering tot de 1e drempel in originele fabrieksverpakking. Indien dit mogelijk is, staat dit duidelijk als optie vermeldt bij het product. Je dient het meubelstuk dan met 2 personen aan te nemen, zelf te plaatsen, uit te pakken en af te monteren (greepjes en tafelpoten monteren). Verpakkingsafval dien je zelf af te voeren. Als je de handen uit de mouwen kunt/wilt steken, kun je zodoende veel geld besparen! a Kan ik mijn bestelling later (op afroep) geleverd krijgen? Jazeker! Het is mogelijk je bestelling “op afroep” te zetten. Er is hier een optie voor aanwezig tijdens het afrekenen van je bestelling in onze webshop. Is je bestelling al geplaatst? Neem dan even contact met ons op. Wij nemen bij een ‘op afroep’ order in principe geen contact met je op en wachten te zijner tijd je bericht of belletje af om een afspraak in te plannen. Gelieve dit uiterlijk 4 weken van te voren te doen! a Hoe bestel ik de gratis kleurstaaltjes uit eigen spuiterij? Dat kan op op deze pagina. Je kunt ze op afspraak ophalen in Udenhout of je betaalt alleen de pakketpostkosten. a Wat voor garantie geven jullie? Wij staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid waar onze klanten op kunnen vertrouwen. Leest onze lovende klantrecensies er maar eens op na; wij doen altijd ons uiterste best om je tevreden te maken én te houden! Molenaar Meubelen is een CBW-erkende woonwinkel. Hierdoor geniet je als klant van extra voordelen en vooral extra zekerheid: Veilig aanbetalen, extra productgarantie en onpartijdige klachtafhandeling. Je hebt natuurlijk recht op een goed product. Is er iets mee aan de hand? Dan doen we ons uiterste best om dit op te lossen. Wij geven standaard 2 jaar garantie. Outletproducten zijn uitgesloten van garantie. Wij volgen de wet en de voorwaarden van het CBW. Als extra garantie bieden wij de Premium Garantie van All In House aan. Je kunt hiermee tot 5 jaar zorgeloos genieten van je nieuwe zitmeubel. Ook bij vlekken! a Kan ik een product retourneren? Wij volgen de wet. En gaan nog een stukje verder! Het is mogelijk een op afstand aangekocht product binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. Er zijn wel wat uitzonderingen: producten die voor je op kleur gespoten zijn of speciaal voor je zijn besteld, aangepast of gemaakt. Zie voor meer informatie de pagina: Retourneren a Kan een meubel in een andere maat (maatwerk) gemaakt worden? Onze kracht zit het in seriematig maken van eiken meubelen waardoor we, naast direct uit voorraad leveren, deze ook voor een zeer interessante prijs kunnen aanbieden. Maatwerk van kasten is soms wel mogelijk, maar de meerprijs kan relatief hoog uitvallen omdat wij speciaal voor je een productieproces moeten opstarten wat veel tijd (en geld) kost. Doorgaans zijn onze eiken tafels uit eigen werkplaats in zeer veel gebruikelijke maten te leveren. Je kunt bij vragen over maatwerk altijd contact met ons op te nemen voor de mogelijkheden. a Welke houtkleuren zijn mogelijk? Voor onze eigen Molenaar Collectie meubelen en voor de meubelen die we onbewerkt (ongekleurd) kunnen bestellen, bieden we een uniek, gepersonaliseerde kleurservice aan. Onze eigen, milieuvriendelijke spuiterij biedt een standaardreeks van 9 houtkleuren zonder extra kosten. Deze zijn behandeld met een hoogwaardige, matte 2-componentenlak die bestand is tegen de druk van een druk gezinsleven. We bieden GRATIS kleurstalen aan om thuis te bekijken, zodat je de perfecte match kunt vinden. Daarnaast kunnen we onbewerkte/ongekleurde meubelen afwerken in vrijwel elke gewenste kleur. Je hebt de keuze uit verschillende afwerkingen, zoals beits, lak, een natuurlijke olie-finish of een beschermende 2-componentenlaklaag in mat of zijdeglans. Het is ook mogelijk om de kleur van je nieuwe aankoop af te stemmen op de meubels van je bestaande interieur. Dit kan bijvoorbeeld met een door jou aangeleverd staaltje zoals een lade, legplank of tafelpoot. Houd er rekening mee dat voor kleuren en afwerkingen die buiten onze standaardreeks vallen, we een meerprijs van 10% rekenen. Sommige meubelen zijn reeds gekleurd geleverd af fabriek. In dat geval zijn alleen de fabriekskleuren beschikbaar. Op onze productpagina vind je specifieke kleuropties voor elk product. a Wat voor soort eikenhout gebruiken jullie? Voor onze eigen meubellijnen gebruiken wij Europees, rustiek eiken. De charme van dit hout is het voorkomen van noesten en natuurlijke kenmerken. Soms is het tegen meerprijs mogelijk dat wij meubel uit eigen collectie (bijv. een tafel) maken van niet-rustiek eiken, welke wij dan nauwkeuriger selecteren. Dit is geen garantie dat er geen noesten meer inzitten, maar het zal een stuk rustiger ogen. Mocht dit tot de mogelijkheden behoren, staat dit vermeldt bij het product op onze website. a Kunnen jullie vilt of dopjes onder de meubelen aanbrengen? Stoelen: Voor een aantal MX Sofa stoelen hebben wij de QuickClick Viltdoppen, dé viltdop voor schuine stoelpoten. Deze plaatst de poten namelijk recht op de vloer. QuickClick viltdoppen zijn eenvoudig te bevestigen. Het uiteinde met het stuk vilt is makkelijk en snel te vervangen als deze versleten is middels de QuickClick Viltglijder Navulling. Voor viltproducten van overige stoelen willen je graag doorverwijzen naar de webshop van Floorfriendly.Veel eetkamerstoelen zijn af-fabriek ook al voorzien van beschermdopjes. Het kan zijn dat deze al prima geschikt zijn voor het beschermen van je vloer. Informeer bij onze verkoop-adviseurs voor meer informatie. Kasten: Wij hebben door de jaren heen diverse vilt-producten getest, maar hebben ondervonden dat deze na verloop van tijd altijd los komen en niet de gewenste bescherming voor vloer en meubelen bieden. Het komt zelfs regelmatig voor dat er gevaarlijke weekmakers in deze producten aanwezig zijn die reageren met je vloer en/of de meubelen met alle gevolgen van dien. We hebben dan ook helaas nog geen adequaat vilt-product kunnen vinden. Hierdoor hebben we er voor gekozen de eventuele keuze voor dit product aan de klant zelf over te laten. Je kunt hiervoor het beste terecht bij je plaatselijke bouwmarkt; welke veelal uitknipbaar vilt in het assortiment hebben. Uiteraard helpen onze bezorgers dan graag mee om je eigen vilt-product onder de meubels te bevestigen. a Kunnen jullie een fysieke catalogus toesturen? Om onze catalogus zo actueel mogelijk te houden, hebben we ervoor gekozen geen fysieke maar alleen een online catalogus er op na te houden. Je vindt deze in het menu van onze website. Wij hebben dus helaas geen fysieke catalogus beschikbaar. a Wat is ‘All In House’ premium garantie? All In House garantie is een extra, optionele Premium garantie, die je voor een meerprijs bij de aankoop van nieuwe meubels met bekleding kunt kopen en een uitgebreide dekking tot 5 jaar biedt. Het omvat aanvullende constructie- en vlekkenservices voor textiel, leder en leatherlook, evenals verzorgingsproducten voor lederen en leatherlook meubels. Let op: voor sommige bekledingen (bijv. o.a. leatherlook of geschuurd/gewaxt/geolied leder) gelden specifieke voorwaarden en beperkingen. Voor meer informatie en details, raadpleeg ons volledige blogartikel over All In House. Als je besluit om niet voor deze aanvullende garantie te kiezen, maak je geen zorgen, je ontvangt nog steeds onze standaard 2-jarige CBW-garantie. a Wat is leveren tot 1e drempel in originele verpakking? Tenzij anders besproken, is ‘full service’ levering bij ons de standaard. Dit betekent dat we het meubel op de gewenste plek zetten, gebruiksklaar maken en we nemen het verpakkingsafval mee retour. Echter, als je liever zelf de handen uit de mouwen steekt, dan kun je kiezen voor de optie ‘levering tot de eerste drempel in originele verpakking’. Hiermee kun je leuke 10% extra korting krijgen op sommige producten. Bij levering tot de eerste drempel, wordt het meubelstuk in de originele fabrieksverpakking van onze leverancier letterlijk vóór de eerste drempel die de chauffeur tegenkomt afgeleverd vóór de deur van het afleveradres. Het is dan aan jou om zelf te regelen hoe je het meubelstuk naar binnen brengt; we raden aan om dit met 2 personen te doen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het plaatsen, uitpakken en monteren van het meubelstuk (zoals het monteren van greepjes en tafelpoten), en het afvoeren van het verpakkingsafval. Let op: soms mogen we deze optie niet online vermelden van onze leveranciers, omdat we dan te goedkoop zijn vergeleken met andere winkels. Neem daarom gerust contact met ons op om te informeren of deze optie beschikbaar is voor het product dat je op het oog hebt. a Hoe kan ik betalen bij plaatsen van een online bestelling? Voor een snelle verwerking van je online bestelling raden we aan om veilig te betalen met iDeal of creditcard (Visa of MasterCard). Hoewel een handmatige bankoverschrijving ook mogelijk is, kan dit de levering van je bestelling met 1 tot 3 werkdagen vertragen. Dit komt omdat je bestelling pas definitief is zodra je overschrijving bij ons binnen is. Als je kiest voor betaling via iDeal of creditcard, wordt je betaling direct verwerkt en heb je je bestelling sneller in huis. a Nemen jullie oude meubels mee of ruilen jullie in? Nee, helaas. We nemen geen oude meubels mee en bieden ook geen inruilservice aan. Het past niet binnen ons bedrijfsmodel om gebruikte meubels te verkopen, en we denken dat je er waarschijnlijk meer voor kunt krijgen als je ze zelf probeert te verkopen, bijvoorbeeld op Marktplaats. Om eerlijk te zijn, staat het bij ons al tot de nok toe vol met prachtige, nieuwe meubels. Als we ook nog gebruikte meubels gaan inzamelen, moeten we waarschijnlijk slapen tussen de stapels banken en tafels! Als je van je oude meubels af wilt, raden we aan om contact op te nemen met de afdeling grofvuil van je lokale gemeente. Ze kunnen je helpen bij het op de juiste manier afvoeren van je oude meubels. a Moet ik aanbetalen? Bij Molenaar Meubelen zijn we van de ‘boter bij de vis’ aanpak, we maken het graag zo gemakkelijk mogelijk voor je. Daarom vragen we meestal geen aanbetaling voor bestellingen die we snel verwachten te leveren – want zeg nu zelf, wie is er nu echt dol op aanbetalen? Voor online bestellingen vragen we wel om een symbolische aanbetaling van 10%, dit is meer om de formaliteit van de aankoop te bevestigen dan om een gat in je portemonnee te slaan. Het restant kun je bij levering voldoen. In sommige gevallen, zoals bij bestellingen die op afroep zijn of onder specifieke omstandigheden, kan het zijn dat we om een (kleine) aanbetaling vragen. Maar wees gerust, we proberen het altijd zo simpel en pijnloos mogelijk te houden! a Ik twijfel of het meubel naar binnen past. Wat nu? We begrijpen dat dit een belangrijke twijfel kan zijn. Onze eigen bezorgdienst plaatst meubelen over het algemeen gebruiksklaar op de plek die je hebt aangewezen, tenzij anders vermeld bij het product of in de orderbevestiging. Deze plek moet wel haalbaar zijn. We gaan er in principe van uit dat de locatie waar je de meubels wilt plaatsen gemakkelijk bereikbaar is. Jij als klant bent verantwoordelijk dat de meubelen bij je naar binnen passen. Een beetje sjouwen is geen probleem – onze bezorgers zijn sterk en ervaren! Maar, laten we realistisch blijven, het moet wél haalbaar zijn. Houd er rekening mee dat eventuele extra kosten (zoals voor een verhuislift of een glaszetter) voor jouw rekening zijn. Als je boven woont, er is geen lift aanwezig, de toegang is te smal, of er zijn andere bijzonderheden, laat het ons dan weten bij het maken van de leverafspraak. Op deze manier kunnen we hier rekening mee houden bij onze planning. We hebben door de jaren heen veel ervaring opgebouwd met het plaatsen van meubels in allerlei soorten situaties. Twijfel je toch? Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt ook foto’s van de situatie naar ons sturen, zodat we samen kunnen inschatten of het gaat lukken, of dat we een slimme andere oplossing moeten bedenken. We zijn er om je te helpen! a Kan ik mijn bestelling achteraf betalen? Nee, het is helaas niet mogelijk omachteraf of op rekening te betalen. Echter, door te betalen met je creditcard kun je de betaling verplaatsen naar een later tijdstip, aangezien de afschrijving dan later plaatsvindt. Indien de levering wordt uitgevoerd door onze eigen bezorgservice, kun je wel betalen bij aflevering. Bij een online bestelling vragen we dan slechts een aanbetaling van 10%, bij levering betaal je het restant (90%). a Wat is de levertijd? De levertijd van onze producten varieert en is afhankelijk van diverse factoren: voorraadstatus, levertijden van onze leveranciers, wel/niet spuitwerk, bezorgmethode en de regio waar eventueel bezorgd moet worden. Om het je makkelijk te maken vermelden we de actuele verwachte levertijd op de productpagina’s van onze website en/of op de orderbevestiging die je hebt ontvangen na het plaatsen van je bestelling. Voorbeeld op onze productpagina’s: Voorbeeld op jouw orderbevestiging: Houd er rekening mee dat deze levertijden schattingen zijn, gebaseerd op gemiddelden en altijd onverhoopt kunnen uitlopen. Soms zijn we afhankelijk van onze toeleveranciers en op hun levertijden hebben we weinig tot geen invloed op. Indien wij verwachten de verwachte levertijd niet na te kunnen komen, zullen wij je bij kennisname direct informeren per e-mail of anders per brievenbuspost. a Hoe kan ik me voorbereiden op bezorging van meubels? Het voorbereiden op de bezorging van meubels kan een aantal stappen vereisen om te zorgen voor een soepele levering. Hier zijn enkele punten die je in overweging moet nemen: Aanwezig zijn: Nadat wij contact met je hebben opgenomen om een leverafspraak te plannen, is het belangrijk dat je, of iemand anders, thuis ben bent in het afgesproken tijdvenster. Dit is nodig om onze bezorgers te kunnen verwelkomen. Als je even weg moet tijdens het afgesproken tijdvenster, geef dit aan bij ons planning zodat we op verzoek een half uur van tevoren kunnen bellen om je een update te geven over de verwachte aankomsttijd. Ruimte vrijmaken: Zorg dat de plek waar de meubels komen te staan vrij is, alsook de route naar deze plek. Dit maakt het voor onze bezorgers gemakkelijker om je nieuwe meubels te leveren en te plaatsen zonder obstakels. Hulp bij de hand: Als je hebt gekozen voor levering tot de eerste drempel in de originele fabriekverpakking, raden we je sterk aan om een tweede persoon te regelen om je te helpen bij het naar binnen brengen, plaatsen en monteren van de meubels. De meubels kunnen zwaar zijn, dus zorg goed voor je rug en let op dat je jezelf niet bezeert! Betalen: Bij onze eigen bezorgdienst kun je bij levering contant betalen of in Nederland met onze mobiele PIN-automaat. Let op: de werking van onze mobiele PIN-automaat in het buitenland is niet gegarandeerd! Buiten Nederland kun je dus alleen contant betalen! Het is ook belangrijk om te weten dat er een betaallimiet op de meeste PIN-passen is. Deze limiet is doorgaans €2500 of minder, dus zorg ervoor dat je dit voorafgaand aan de leveringsdag controleert en eventueel ophoogd. Ook belangrijk om te onthouden: We accepteren geen creditcards We leveren nooit op rekening Als het niet mogelijk is bij levering te betalen, zijn we genoodzaakt de producten weer retour te nemen Mocht je niet in staat zijn bij levering te betalen, dan bestaat de mogelijkheid om vooraf te betalen. Je kunt het bedrag overmaken, maar zorg ervoor dat het geld uiterlijk 3 werkdagen voor de levering op onze rekening staat. Je kunt tot uiterlijk de dag voor de levering naar de winkel komen om het bedrag te betalen. We hopen dat deze informatie je helpt bij het voorbereiden op de bezorging van je meubels en wensen je alvast veel plezier toe van je nieuwe aankoop. Mocht je nog andere vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. a Wanneer ontvang ik mijn bestelling via pakketpost? Je ontvangt na verzending een track & trace code en link per e-mail om de zending te volgen. Bestellingen verstuurd per pakketpost heb je gemiddeld binnen 2 werkdagen in huis. a Hoe laat komt jullie eigen bezorging leveren? Als je reeds een leverafspraak met ons hebt gemaakt voor levering door onze eigen bezorging, kun je 1 werkdag van te voren voor een preciezere tijdsindicatie contact opnemen met ons magazijn. De definitieve route voor de volgende werkdag is bekend na 13.00 uur: 013 511 4543 a Kan ik mijn bestelling later (op afroep) geleverd krijgen? Jazeker! Het is mogelijk je bestelling “op afroep” te zetten. Er is hier een optie voor aanwezig tijdens het afrekenen van je bestelling in onze webshop. Is je bestelling al geplaatst? Neem dan even contact met ons op. Wij nemen bij een ‘op afroep’ order in principe geen contact met je op en wachten te zijner tijd je bericht of belletje af om een afspraak in te plannen. Gelieve dit uiterlijk 4 weken van te voren te doen! a Hoe kan ik betalen bij bezorging? Bij onze eigen bezorgdienst kun je bij levering á contant betalen of binnen Nederland met onze mobiele PIN-automaat. Let op: pinnen in het buitenland is niet gegarandeerd! Buiten Nederland kun je dus alleen á contant betalen! Het is ook belangrijk om te weten dat er een betaallimiet op de meeste PIN-passen is. Deze limiet is doorgaans €2500 of minder, dus zorg ervoor dat je dit voorafgaand aan de leveringsdag goed controleert. Belangrijk om te weten: Wij accepteren bij bezorging en afhaal géén creditcards. Wij leveren nóóit op rekening. Indien je niet kunt betalen bij levering, zijn wij genoodzaakt de producten weer retour te nemen. Als het niet mogelijk is om bij levering te betalen, dan zijn er twee opties: Je maakt het geld over. Het bedrag moet uiterlijk 3 werkdagen voor levering op onze rekening staan. Je kunt tot uiterlijk de dag voor levering in de winkel komen om het bedrag te betalen. a Hoe kan ik betalen bij afhalen in Udenhout? Als je ervoor kiest om je product af te halen bij ons in Udenhout, zijn er verschillende betaalmogelijkheden. In onze winkel kun je contant betalen of met je PIN-pas. In ons magazijn is contante betaling ook mogelijk, maar houd er rekening mee dat er niet altijd een PIN-automaat aanwezig is. In dat geval kunnen we je vragen om eerst naar de winkel te gaan om daar te betalen, waarna je je product kunt afhalen bij ons magazijn. Het is belangrijk om te weten dat we geen creditcards accepteren en dat we nooit op rekening leveren. a Wat voor garantie geven jullie? Wij staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid waar onze klanten op kunnen vertrouwen. Leest onze lovende klantrecensies er maar eens op na; wij doen altijd ons uiterste best om je tevreden te maken én te houden! Molenaar Meubelen is een CBW-erkende woonwinkel. Hierdoor geniet je als klant van extra voordelen en vooral extra zekerheid: Veilig aanbetalen, extra productgarantie en onpartijdige klachtafhandeling. Je hebt natuurlijk recht op een goed product. Is er iets mee aan de hand? Dan doen we ons uiterste best om dit op te lossen. Wij geven standaard 2 jaar garantie. Outletproducten zijn uitgesloten van garantie. Wij volgen de wet en de voorwaarden van het CBW. Als extra garantie bieden wij de Premium Garantie van All In House aan. Je kunt hiermee tot 5 jaar zorgeloos genieten van je nieuwe zitmeubel. Ook bij vlekken! a Kunnen jullie vilt of dopjes onder de meubelen aanbrengen? Stoelen: Voor een aantal MX Sofa stoelen hebben wij de QuickClick Viltdoppen, dé viltdop voor schuine stoelpoten. Deze plaatst de poten namelijk recht op de vloer. QuickClick viltdoppen zijn eenvoudig te bevestigen. Het uiteinde met het stuk vilt is makkelijk en snel te vervangen als deze versleten is middels de QuickClick Viltglijder Navulling. Voor viltproducten van overige stoelen willen je graag doorverwijzen naar de webshop van Floorfriendly.Veel eetkamerstoelen zijn af-fabriek ook al voorzien van beschermdopjes. Het kan zijn dat deze al prima geschikt zijn voor het beschermen van je vloer. Informeer bij onze verkoop-adviseurs voor meer informatie. Kasten: Wij hebben door de jaren heen diverse vilt-producten getest, maar hebben ondervonden dat deze na verloop van tijd altijd los komen en niet de gewenste bescherming voor vloer en meubelen bieden. Het komt zelfs regelmatig voor dat er gevaarlijke weekmakers in deze producten aanwezig zijn die reageren met je vloer en/of de meubelen met alle gevolgen van dien. We hebben dan ook helaas nog geen adequaat vilt-product kunnen vinden. Hierdoor hebben we er voor gekozen de eventuele keuze voor dit product aan de klant zelf over te laten. Je kunt hiervoor het beste terecht bij je plaatselijke bouwmarkt; welke veelal uitknipbaar vilt in het assortiment hebben. Uiteraard helpen onze bezorgers dan graag mee om je eigen vilt-product onder de meubels te bevestigen. a Wanneer krijg ik mijn geld terug na retourneren? Wanneer je retouraanvraag is goedgekeurd en we je geretourneerde product in goede staat hebben ontvangen, zorgen we ervoor dat de terugbetaling wordt verwerkt via de oorspronkelijke betaalmethode. Ongeacht of je oorspronkelijk per bank hebt betaald, contant hebt betaald of een waardebon hebt gebruikt, we zorgen ervoor dat de terugbetaling op dezelfde manier wordt uitgevoerd. De terugbetaling wordt uitgevoerd binnen 3 werkdagen, maar houd er rekening mee dat afhankelijk van de betaalmethode, het langer kan duren voordat de betreffende partij de transactie heeft verwerkt en je het geld daadwerkelijk ziet. Houd er rekening mee dat eventuele verzend-, bezorg- of transactiekosten niet worden terugbetaald en in mindering worden gebracht. a Kan ik bij bezorging een tijdvak kiezen? Ja, wanneer je bestelling wordt geleverd door onze eigen bezorgdienst, heb je de optie om te kiezen voor levering voor de middag (ongeveer tussen 8.30 en 13.00 uur) of na de middag (ongeveer tussen 12.00 en 18.00 uur). Deze keuze wordt vervolgens bevestigd in de e-mail die je ontvangt na het inplannen van de levering. In deze e-mail wordt het gekozen tijdvak aangeduid met “VM” voor voor de middag, en “NM” voor na de middag. We streven ernaar om leveringen in dezelfde regio zoveel mogelijk te combineren, om zo het milieu te sparen en brandstofkosten te besparen. Bij het plannen van de levering zullen we telefonisch contact opnemen om samen met jou een passende datum en daghelft selecteren. Nu weten we dat een daghelft vrij lang kan zijn, vooral als je ook nog even een boodschap wilt doen. Daarom bieden we als extra service aan om je een half uur voor de levering te bellen. Zo heb je nog genoeg tijd om je boodschappen te doen en weer thuis te zijn voor de levering. Geef dit gewoon aan bij het maken van de leverafspraak. We doen ons best om het leveringsproces zo soepel en handig mogelijk voor je te laten verlopen. a Hangen jullie ook meubels op of boren jullie? Nee, helaas verrichten wij geen ophang- of boorwerkzaamheden. Onze eigen bezorging is beperkt tot het plaatsen of leveren van de meubelen. We beschikken niet over de benodigde apparatuur om bijvoorbeeld een schilderij of een wandmeubel op te hangen. We adviseren je om voor deze taken een professional in te schakelen die hierin gespecialiseerd is. a Leveren jullie ook ’s avonds of in het weekend? Hoewel de pakketdienst soms in de avonduren of in het weekend kan leveren, geldt dat helaas niet voor onze eigen bezorging. Onze eigen bezorgers nemen dan een welverdiende pauze om weer op te laden voor de drukke week. Ze hebben immers genoeg energie nodig om jouw meubelen veilig en op tijd te leveren van maandag tot en met vrijdag (op reguliere werkdagen)! a Wat moet ik doen als de pakketpost te lang duurt? Het is vervelend om te horen dat je pakket langer onderweg is dan verwacht. Na verzending zou je een track & trace code per e-mail moeten hebben ontvangen. We adviseren je om eerst de status van je zending via deze link te controleren. Het kan zijn dat er enige vertraging is opgetreden. Bij een vertraging wordt in 80% van de gevallen het pakket alsnog de volgende dag of de dag daarna geleverd. Indien je het pakket na 5 dagen na de oorspronkelijk geplande bezorgdatum nog niet hebt ontvangen, raden we je aan direct contact op te nemen met de desbetreffende pakketdienst: DPD: 09003734663 (€0,50 per gesprek) PostNL: 0882255555 a Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij levering? Pakketpost: Wanneer je niet aanwezig bent ten tijde van de levering, zal de bezorgdienst proberen het pakket bij je buren af te leveren. Als dit niet mogelijk is, zal de bezorger je pakket naar een nabijgelegen afhaalpunt brengen en word je hierover geïnformeerd. Eigen bezorging: Als onze eigen bezorgdienst je thuis niet aantreft nemen we contact met je op om verdere stappen te bespreken. Om onze dienstverlening zo efficiënt en kosteneffectief mogelijk te houden, verzoeken we je vriendelijk om er voor te zorgen dat er iemand thuis is op het afgesproken levermoment. Het missen van een levering heeft namelijk impact op onze zorgvuldig geplande routes. We waarderen je begrip en medewerking enorm. a Kan ik producten in mijn bestelling nog wijzigen? Ja, productwijzigingen in je bestelling kunnen mogelijk zijn als de bestelling nog niet in productie is genomen door onze leverancier of nog niet behandeld is in onze spuiterij. Neem zo snel mogelijk contact met ons op om de opties te bespreken. We zullen ons uiterste best doen om aan je verzoek te voldoen, maar we kunnen helaas niet garanderen dat wijzigingen nog mogelijk zijn. Daarnaast is het goed om te weten dat bepaalde bestellingen die op afstand zijn gedaan, onder bepaalde voorwaarden en omstandigheden geretourneerd kunnen worden. Voor meer informatie hierover kun je terecht bij: Retourneren. a Kan het afleveradres nog gewijzigd worden? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. Als een pakketje al ver in het bezorgproces is van een pakketdienst, kan dit meestal helaas niet meer. a Kunnen jullie een gat boren aan de achterkant van de TV meubelen? Ja, dat kunnen we zeker! Tijdens de aankoop, vragen we of je graag een gat wilt hebben achter elk compartiment in het midden van het TV-meubel. Het is geheel aan jou om aan te geven waar je het gat of gaten precies wilt hebben. Het is zelfs mogelijk om dit te beslissen bij de levering van het meubel. Op die manier kunnen we ter plaatse boren waar jij dat aangeeft. a Kunnen jullie mij bellen een half uur voor levering? Ja, dat is mogelijk. Geef dit aan bij het maken van de leverafspraak, stuur ons een bericht of bel ons als het op korte termijn is. We zijn er voor je om het leveringsproces soepel te laten verlopen. a Nemen jullie oude meubels mee of ruilen jullie in? Nee, helaas. We nemen geen oude meubels mee en bieden ook geen inruilservice aan. Het past niet binnen ons bedrijfsmodel om gebruikte meubels te verkopen, en we denken dat je er waarschijnlijk meer voor kunt krijgen als je ze zelf probeert te verkopen, bijvoorbeeld op Marktplaats. Om eerlijk te zijn, staat het bij ons al tot de nok toe vol met prachtige, nieuwe meubels. Als we ook nog gebruikte meubels gaan inzamelen, moeten we waarschijnlijk slapen tussen de stapels banken en tafels! Als je van je oude meubels af wilt, raden we aan om contact op te nemen met de afdeling grofvuil van je lokale gemeente. Ze kunnen je helpen bij het op de juiste manier afvoeren van je oude meubels. a Hoe annuleer ik een bestelling? Het annuleren van een bestelling kan afhankelijk van de situatie verschillen. We raden je daarom aan om zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. We kunnen dan de mogelijkheden bekijken en je verder helpen. Bij sommige bestellingen, bijvoorbeeld als een product al in productie is genomen of speciaal voor jou wordt of is gemaakt, is annuleren mogelijk niet meer mogelijk of kunnen er annuleringskosten in rekening worden gebracht. Dit is in overeenstemming met de voorwaarden van het CBW. We zullen altijd proberen om samen met jou tot een oplossing te komen. We staan voor je klaar en helpen je graag verder. a Ik twijfel of het meubel naar binnen past. Wat nu? We begrijpen dat dit een belangrijke twijfel kan zijn. Onze eigen bezorgdienst plaatst meubelen over het algemeen gebruiksklaar op de plek die je hebt aangewezen, tenzij anders vermeld bij het product of in de orderbevestiging. Deze plek moet wel haalbaar zijn. We gaan er in principe van uit dat de locatie waar je de meubels wilt plaatsen gemakkelijk bereikbaar is. Jij als klant bent verantwoordelijk dat de meubelen bij je naar binnen passen. Een beetje sjouwen is geen probleem – onze bezorgers zijn sterk en ervaren! Maar, laten we realistisch blijven, het moet wél haalbaar zijn. Houd er rekening mee dat eventuele extra kosten (zoals voor een verhuislift of een glaszetter) voor jouw rekening zijn. Als je boven woont, er is geen lift aanwezig, de toegang is te smal, of er zijn andere bijzonderheden, laat het ons dan weten bij het maken van de leverafspraak. Op deze manier kunnen we hier rekening mee houden bij onze planning. We hebben door de jaren heen veel ervaring opgebouwd met het plaatsen van meubels in allerlei soorten situaties. Twijfel je toch? Neem dan gerust contact met ons op. Je kunt ook foto’s van de situatie naar ons sturen, zodat we samen kunnen inschatten of het gaat lukken, of dat we een slimme andere oplossing moeten bedenken. We zijn er om je te helpen! a Kan ik mijn bestelling achteraf betalen? Nee, het is helaas niet mogelijk omachteraf of op rekening te betalen. Echter, door te betalen met je creditcard kun je de betaling verplaatsen naar een later tijdstip, aangezien de afschrijving dan later plaatsvindt. Indien de levering wordt uitgevoerd door onze eigen bezorgservice, kun je wel betalen bij aflevering. Bij een online bestelling vragen we dan slechts een aanbetaling van 10%, bij levering betaal je het restant (90%). a Kan ik contant betalen? Ja, je kunt contant betalen in onze winkel of bij levering door onze eigen bezorgservice. Houd er echter rekening mee dat we wettelijk verplicht zijn om grote contante betalingen te melden. Vanwege veiligheidsredenen geven we de voorkeur aan betalingen met PIN. a Wanneer wordt ik gebeld om een leverafspraak te plannen? Zodra je volledige bestelling bij ons binnen is, proberen we je zo snel mogelijk telefonisch te bereiken om een leverafspraak in te plannen, ook als dit eerder is dan de verwachte leverweek. We streven naar een snelle doorlooptijd van orders, niet alleen omdat we efficiënt zijn, maar ook omdat we niets liever doen dan onze klanten zo snel mogelijk blij maken met hun nieuwe meubels! Een bijzondere opmerking voor bestellingen die spuitwerk bevatten: we beginnen pas met spuiten nadat de leverafspraak is gemaakt. Dit doen we om tussentijdse beschadigingen aan de afgewerkte meubelen te voorkomen. We zorgen ervoor dat je meubels in de best mogelijke staat worden geleverd. We proberen in de eerste instantie altijd telefonisch contact op te nemen omdat we denken dat dit de meest directe en effectieve communicatiemethode is. Mochten we je echter niet telefonisch kunnen bereiken, dan sturen we je een bericht via e-mail met informatie over hoe je een leverafspraak kunt inplannen. a Wat kost bezorging? Pakketpost: Wij versturen producten die hier voor geschikt zijn (bijv. kleine woonaccessoires en zelf-montage stoelen) met een betrouwbare pakketdienst-partner. Dit is meestal de voordeligste en snelste oplossing. Je ontvangt dan per e-mail een tracking link om je pakket te volgen. GRATIS bezorging in heel Nederland boven de €75 Bij kleinere orders rekenen wij €6,95 per pakket binnen Nederland Andere Europese landen zijn ook mogelijk, raadpleeg daarvoor onze webshop Eigen bezorging: Indien pakketpost niet mogelijk is (product is te groot/zwaar/fragiel), bezorgen wij zelf met ons eigen bezorgdienst. Je kunt er vanuit gaan dat onze eigen bezorgdienst standaard ‘full service’ bezorgd. Wij komen op afspraak met 2 eigen, professionele bezorgers. Je hoeft zich dan nergens zorgen over te maken: wij zetten de meubelen keurig en gebruiksklaar op hun plaats. Verpakkingsafval wordt mee retour genomen. Uitzondering hierop zijn MX Sofa stoelen, deze worden altijd in de originele verpakking geleverd. Je dient deze dus zelf te monteren. GRATIS bezorging binnen onze regio (postcode begint met 42 of 48 t/m 57) GRATIS bezorging boven de €1000 in Nederland² In alle andere gevallen rekenen wij aan bezorgkosten: €75 in Nederland² en €150 in België Bij outletproducten rekenen wij altijd bezorgkosten of deze zijn alleen mogelijk om af te halen Leveringen naar andere landen of de Waddeneilanden is in overleg mogelijk ² Exclusief de Waddeneilanden Op sommige producten geven we de optie voor extra korting bij levering tot de 1e drempel in originele fabrieksverpakking. Indien dit mogelijk is, staat dit duidelijk als optie vermeldt bij het product. Je dient het meubelstuk dan met 2 personen aan te nemen, zelf te plaatsen, uit te pakken en af te monteren (greepjes en tafelpoten monteren). Verpakkingsafval dien je zelf af te voeren. Als je de handen uit de mouwen kunt/wilt steken, kun je zodoende veel geld besparen! a Wat is de levertijd? De levertijd van onze producten varieert en is afhankelijk van diverse factoren: voorraadstatus, levertijden van onze leveranciers, wel/niet spuitwerk, bezorgmethode en de regio waar eventueel bezorgd moet worden. Om het je makkelijk te maken vermelden we de actuele verwachte levertijd op de productpagina’s van onze website en/of op de orderbevestiging die je hebt ontvangen na het plaatsen van je bestelling. Voorbeeld op onze productpagina’s: Voorbeeld op jouw orderbevestiging: Houd er rekening mee dat deze levertijden schattingen zijn, gebaseerd op gemiddelden en altijd onverhoopt kunnen uitlopen. Soms zijn we afhankelijk van onze toeleveranciers en op hun levertijden hebben we weinig tot geen invloed op. Indien wij verwachten de verwachte levertijd niet na te kunnen komen, zullen wij je bij kennisname direct informeren per e-mail of anders per brievenbuspost. a Hoe kan ik betalen bij bezorging? Bij onze eigen bezorgdienst kun je bij levering á contant betalen of binnen Nederland met onze mobiele PIN-automaat. Let op: pinnen in het buitenland is niet gegarandeerd! Buiten Nederland kun je dus alleen á contant betalen! Het is ook belangrijk om te weten dat er een betaallimiet op de meeste PIN-passen is. Deze limiet is doorgaans €2500 of minder, dus zorg ervoor dat je dit voorafgaand aan de leveringsdag goed controleert. Belangrijk om te weten: Wij accepteren bij bezorging en afhaal géén creditcards. Wij leveren nóóit op rekening. Indien je niet kunt betalen bij levering, zijn wij genoodzaakt de producten weer retour te nemen. Als het niet mogelijk is om bij levering te betalen, dan zijn er twee opties: Je maakt het geld over. Het bedrag moet uiterlijk 3 werkdagen voor levering op onze rekening staan. Je kunt tot uiterlijk de dag voor levering in de winkel komen om het bedrag te betalen. a Kunnen jullie vilt of dopjes onder de meubelen aanbrengen? Stoelen: Voor een aantal MX Sofa stoelen hebben wij de QuickClick Viltdoppen, dé viltdop voor schuine stoelpoten. Deze plaatst de poten namelijk recht op de vloer. QuickClick viltdoppen zijn eenvoudig te bevestigen. Het uiteinde met het stuk vilt is makkelijk en snel te vervangen als deze versleten is middels de QuickClick Viltglijder Navulling. Voor viltproducten van overige stoelen willen je graag doorverwijzen naar de webshop van Floorfriendly.Veel eetkamerstoelen zijn af-fabriek ook al voorzien van beschermdopjes. Het kan zijn dat deze al prima geschikt zijn voor het beschermen van je vloer. Informeer bij onze verkoop-adviseurs voor meer informatie. Kasten: Wij hebben door de jaren heen diverse vilt-producten getest, maar hebben ondervonden dat deze na verloop van tijd altijd los komen en niet de gewenste bescherming voor vloer en meubelen bieden. Het komt zelfs regelmatig voor dat er gevaarlijke weekmakers in deze producten aanwezig zijn die reageren met je vloer en/of de meubelen met alle gevolgen van dien. We hebben dan ook helaas nog geen adequaat vilt-product kunnen vinden. Hierdoor hebben we er voor gekozen de eventuele keuze voor dit product aan de klant zelf over te laten. Je kunt hiervoor het beste terecht bij je plaatselijke bouwmarkt; welke veelal uitknipbaar vilt in het assortiment hebben. Uiteraard helpen onze bezorgers dan graag mee om je eigen vilt-product onder de meubels te bevestigen. a Wat voor garantie geven jullie? Wij staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid waar onze klanten op kunnen vertrouwen. Leest onze lovende klantrecensies er maar eens op na; wij doen altijd ons uiterste best om je tevreden te maken én te houden! Molenaar Meubelen is een CBW-erkende woonwinkel. Hierdoor geniet je als klant van extra voordelen en vooral extra zekerheid: Veilig aanbetalen, extra productgarantie en onpartijdige klachtafhandeling. Je hebt natuurlijk recht op een goed product. Is er iets mee aan de hand? Dan doen we ons uiterste best om dit op te lossen. Wij geven standaard 2 jaar garantie. Outletproducten zijn uitgesloten van garantie. Wij volgen de wet en de voorwaarden van het CBW. Als extra garantie bieden wij de Premium Garantie van All In House aan. Je kunt hiermee tot 5 jaar zorgeloos genieten van je nieuwe zitmeubel. Ook bij vlekken! a Hoe laat komt jullie eigen bezorging leveren? Als je reeds een leverafspraak met ons hebt gemaakt voor levering door onze eigen bezorging, kun je 1 werkdag van te voren voor een preciezere tijdsindicatie contact opnemen met ons magazijn. De definitieve route voor de volgende werkdag is bekend na 13.00 uur: 013 511 4543 a Nemen jullie oude meubels mee of ruilen jullie in? Nee, helaas. We nemen geen oude meubels mee en bieden ook geen inruilservice aan. Het past niet binnen ons bedrijfsmodel om gebruikte meubels te verkopen, en we denken dat je er waarschijnlijk meer voor kunt krijgen als je ze zelf probeert te verkopen, bijvoorbeeld op Marktplaats. Om eerlijk te zijn, staat het bij ons al tot de nok toe vol met prachtige, nieuwe meubels. Als we ook nog gebruikte meubels gaan inzamelen, moeten we waarschijnlijk slapen tussen de stapels banken en tafels! Als je van je oude meubels af wilt, raden we aan om contact op te nemen met de afdeling grofvuil van je lokale gemeente. Ze kunnen je helpen bij het op de juiste manier afvoeren van je oude meubels. a Hoe bestel ik de gratis kleurstaaltjes uit eigen spuiterij? Dat kan op op deze pagina. Je kunt ze op afspraak ophalen in Udenhout of je betaalt alleen de pakketpostkosten. a Hoe kan ik me voorbereiden op bezorging van meubels? Het voorbereiden op de bezorging van meubels kan een aantal stappen vereisen om te zorgen voor een soepele levering. Hier zijn enkele punten die je in overweging moet nemen: Aanwezig zijn: Nadat wij contact met je hebben opgenomen om een leverafspraak te plannen, is het belangrijk dat je, of iemand anders, thuis ben bent in het afgesproken tijdvenster. Dit is nodig om onze bezorgers te kunnen verwelkomen. Als je even weg moet tijdens het afgesproken tijdvenster, geef dit aan bij ons planning zodat we op verzoek een half uur van tevoren kunnen bellen om je een update te geven over de verwachte aankomsttijd. Ruimte vrijmaken: Zorg dat de plek waar de meubels komen te staan vrij is, alsook de route naar deze plek. Dit maakt het voor onze bezorgers gemakkelijker om je nieuwe meubels te leveren en te plaatsen zonder obstakels. Hulp bij de hand: Als je hebt gekozen voor levering tot de eerste drempel in de originele fabriekverpakking, raden we je sterk aan om een tweede persoon te regelen om je te helpen bij het naar binnen brengen, plaatsen en monteren van de meubels. De meubels kunnen zwaar zijn, dus zorg goed voor je rug en let op dat je jezelf niet bezeert! Betalen: Bij onze eigen bezorgdienst kun je bij levering contant betalen of in Nederland met onze mobiele PIN-automaat. Let op: de werking van onze mobiele PIN-automaat in het buitenland is niet gegarandeerd! Buiten Nederland kun je dus alleen contant betalen! Het is ook belangrijk om te weten dat er een betaallimiet op de meeste PIN-passen is. Deze limiet is doorgaans €2500 of minder, dus zorg ervoor dat je dit voorafgaand aan de leveringsdag controleert en eventueel ophoogd. Ook belangrijk om te onthouden: We accepteren geen creditcards We leveren nooit op rekening Als het niet mogelijk is bij levering te betalen, zijn we genoodzaakt de producten weer retour te nemen Mocht je niet in staat zijn bij levering te betalen, dan bestaat de mogelijkheid om vooraf te betalen. Je kunt het bedrag overmaken, maar zorg ervoor dat het geld uiterlijk 3 werkdagen voor de levering op onze rekening staat. Je kunt tot uiterlijk de dag voor de levering naar de winkel komen om het bedrag te betalen. We hopen dat deze informatie je helpt bij het voorbereiden op de bezorging van je meubels en wensen je alvast veel plezier toe van je nieuwe aankoop. Mocht je nog andere vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. a Welke retourmogelijkheden heb ik? Bij het retourneren van producten ben je zelf verantwoordelijk voor het in originele staat terugsturen van de producten, inclusief alle toebehoren en de originele verpakking. Houd er rekening mee dat eventuele kosten die je maakt bij het retourneren, zoals verzendkosten, niet door ons worden vergoed. Hieronder volgt een overzicht van de retourmogelijkheden: Zelf brengen met eigen vervoer: Als je passend vervoer hebt, kun je de producten zelf terugbrengen naar onze winkel of ons magazijn in Udenhout. Zelf versturen via pakketdienst: Je kunt ervoor kiezen om de producten zelf te retourneren via een pakketdienst van jouw keuze (bijv. PostNL of DPD). Laten ophalen door onze bezorgdienst: Indien de producten te groot, zwaar of fragiel zijn om via een reguliere pakketdienst te retourneren, kunnen wij ze met onze eigen bezorgdienst ophalen. De kosten hiervoor bedragen €75 binnen Nederland. Voor ophaalkosten buiten Nederland (of op de Waddeneilanden) kunnen we op aanvraag een prijsopgave doen. a Wat voor garantie geven jullie? Wij staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid waar onze klanten op kunnen vertrouwen. Leest onze lovende klantrecensies er maar eens op na; wij doen altijd ons uiterste best om je tevreden te maken én te houden! Molenaar Meubelen is een CBW-erkende woonwinkel. Hierdoor geniet je als klant van extra voordelen en vooral extra zekerheid: Veilig aanbetalen, extra productgarantie en onpartijdige klachtafhandeling. Je hebt natuurlijk recht op een goed product. Is er iets mee aan de hand? Dan doen we ons uiterste best om dit op te lossen. Wij geven standaard 2 jaar garantie. Outletproducten zijn uitgesloten van garantie. Wij volgen de wet en de voorwaarden van het CBW. Als extra garantie bieden wij de Premium Garantie van All In House aan. Je kunt hiermee tot 5 jaar zorgeloos genieten van je nieuwe zitmeubel. Ook bij vlekken! a Kan ik een product retourneren? Wij volgen de wet. En gaan nog een stukje verder! Het is mogelijk een op afstand aangekocht product binnen 30 dagen na ontvangst te retourneren. Er zijn wel wat uitzonderingen: producten die voor je op kleur gespoten zijn of speciaal voor je zijn besteld, aangepast of gemaakt. Zie voor meer informatie de pagina: Retourneren a Hoe moet ik mijn meubels onderhouden? Een vochtige doek is in de meeste gevallen al voldoende. Let er wel op dat je nadien het oppervlak wel droog nawrijft. Gebruik NOOIT agressieve schoonmaakmiddelen of onderhoudsmiddelen welke wij niet verkopen. Zie ook ons Blog met meer onderhoudsadviezen. Of neem een kijkje in onze catalogus/webshop bij onderhoudsmiddelen. Bij lederen fauteuils (Niet bij open leder!) kun je het beste iedere week de armleuningen en het hoofdgedeelte met een washandje en goed warm water schoon maken en daarna met een handdoek goed droog wrijven. Op open leder (Zoals Kenia, Rancho, Royal) nooit wrijven indien hier iets op geknoeid is. Altijd deppen! a Kunnen jullie vilt of dopjes onder de meubelen aanbrengen? Stoelen: Voor een aantal MX Sofa stoelen hebben wij de QuickClick Viltdoppen, dé viltdop voor schuine stoelpoten. Deze plaatst de poten namelijk recht op de vloer. QuickClick viltdoppen zijn eenvoudig te bevestigen. Het uiteinde met het stuk vilt is makkelijk en snel te vervangen als deze versleten is middels de QuickClick Viltglijder Navulling. Voor viltproducten van overige stoelen willen je graag doorverwijzen naar de webshop van Floorfriendly.Veel eetkamerstoelen zijn af-fabriek ook al voorzien van beschermdopjes. Het kan zijn dat deze al prima geschikt zijn voor het beschermen van je vloer. Informeer bij onze verkoop-adviseurs voor meer informatie. Kasten: Wij hebben door de jaren heen diverse vilt-producten getest, maar hebben ondervonden dat deze na verloop van tijd altijd los komen en niet de gewenste bescherming voor vloer en meubelen bieden. Het komt zelfs regelmatig voor dat er gevaarlijke weekmakers in deze producten aanwezig zijn die reageren met je vloer en/of de meubelen met alle gevolgen van dien. We hebben dan ook helaas nog geen adequaat vilt-product kunnen vinden. Hierdoor hebben we er voor gekozen de eventuele keuze voor dit product aan de klant zelf over te laten. Je kunt hiervoor het beste terecht bij je plaatselijke bouwmarkt; welke veelal uitknipbaar vilt in het assortiment hebben. Uiteraard helpen onze bezorgers dan graag mee om je eigen vilt-product onder de meubels te bevestigen. a Het zitvlak van mijn stoffen/lederen zitmeubel vertoont plooien, is dat normaal? Doordat je gebruik maakt van je zitmeubel wordt het zichtbaar waar je zit. Stof/Leder rekt uit en wordt soepel onder normale belasting, mede door de elasticiteit van het schuim. De zgn. ‘zitspiegel’ tekent zich af op de zit. Maakt je je vooral geen zorgen; dit is een geheel normaal verschijnsel. Je kunt de zitspiegel beperken door dagelijks de zit ‘glad’ te strijken met de hand. Ook in de rug tekent zich af dat de fauteuil gebruikt wordt. Deze rimpels worden ook wel leefplooien genoemd. Leer is een fantastisch materiaal, dat in gebruik steeds mooier wordt! Gebruikssporen zoals een zitspiegel dragen bij aan de charme er van. Producteigenschappen zijn geen gebreken en vallen niet onder garantie a Er zijn scheurtjes zichtbaar in mijn eiken meubel. Wat nu? Massief houten delen zijn puur natuur en kunnen reageren op vochtgehalte en temperatuur. Haarscheurtjes en naadwerkingen kunnen (en mogen!) om deze redenen optreden en verminderen niet de waarde van het meubelstuk. Voorkom echter wel plotselinge temperatuurverschillen en plaats het meubel niet te dicht bij warmtebronnen (radiator!) of in direct zonlicht. Door seizoensinvloeden en veranderingen in de luchtvochtigheid ontstaan regelmatig haarscheurtjes in bijv. massieve tafelbladen. Je zult merken dat deze na enkele weken weer vanzelf dicht trekken. Mocht dit niet het geval zijn, of zijn/worden de scheurtjes aanzienlijk groter dan haarscheurtjes, vernemen wij graag je bericht om eens te komen kijken. Doordat sommige TV’s, audio- en videoapparatuur veel hitte afgeven, is het mogelijk dat er een naad ontstaat op het massieve bovenblad van TV meubelen of tafels. Pas altijd goed op met apparatuur op massief hout, want deze kunnen zeer warm worden en het hout en/of lijmnaden aantasten! Producteigenschappen zijn geen gebreken en vallen niet onder garantie a Wat als er een onderdeel ontbreekt bij levering? In het onwaarschijnlijke geval dat er een onderdeel van je aankoop ontbreekt, kun je een servicemelding indienen via onze website. Zorg ervoor dat je in de melding duidelijk aangeeft welk onderdeel er ontbreekt. Na ontvangst van je melding zullen we er alles aan doen om het ontbrekende onderdeel zo snel mogelijk na te leveren. a Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen? Oeps, dat had niet mogen gebeuren. Geen zorgen, stuur ons even een servicemelding en we zullen alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat je het juiste product zo snel mogelijk ontvangt. a Wanneer krijg ik mijn geld terug na retourneren? Wanneer je retouraanvraag is goedgekeurd en we je geretourneerde product in goede staat hebben ontvangen, zorgen we ervoor dat de terugbetaling wordt verwerkt via de oorspronkelijke betaalmethode. Ongeacht of je oorspronkelijk per bank hebt betaald, contant hebt betaald of een waardebon hebt gebruikt, we zorgen ervoor dat de terugbetaling op dezelfde manier wordt uitgevoerd. De terugbetaling wordt uitgevoerd binnen 3 werkdagen, maar houd er rekening mee dat afhankelijk van de betaalmethode, het langer kan duren voordat de betreffende partij de transactie heeft verwerkt en je het geld daadwerkelijk ziet. Houd er rekening mee dat eventuele verzend-, bezorg- of transactiekosten niet worden terugbetaald en in mindering worden gebracht. a Moet ik betalen voor het retourneren van mijn product? Ja, als klant ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren van het product. Dit betekent dat eventuele kosten die je maakt bij het retourneren, zoals verzendkosten, niet door ons worden vergoed. Je hebt de mogelijkheid om het product zelf terug te brengen met eigen vervoer, of het zelf te versturen met een pakketdienst naar keuze (bijvoorbeeld PostNL of DHL). Indien de producten te groot, zwaar of fragiel zijn om via een pakketdienst te retourneren, bieden we de optie om ze met onze eigen bezorgdienst op te laten halen. De kosten hiervoor bedragen €75 binnen Nederland. Voor ophaalkosten buiten Nederland (of op de Waddeneilanden), kunnen we op aanvraag een prijsopgave doen. a Waar kan ik mijn factuur vinden? De factuur van je bestelling wordt meegeleverd bij de levering of gemailed op moment van versturen. Mocht je op een later moment een kopie van de factuur nodig hebben, neem dan gerust contact met ons op. We zullen de factuur dan opnieuw naar je e-mailadres sturen. a Ik ben ontevreden over de bezorger. Waar kan ik mijn hart luchten? Het spijt ons dat je niet tevreden bent met onze bezorgdienst. Neem alstublieft contact met ons op. We nemen jouw klacht serieus en zullen samen met jou naar een oplossing zoeken. a Hoe meld ik mijn reparatie aan? Dit doe je gemakkelijk en snel via de pagina: servicemelding indienen. a Is mijn reparatie gratis? Wanneer je product binnen de standaard garantieperiode van 2 jaar defecten vertoont als gevolg van normaal gebruik, zullen we de reparatie kosteloos uitvoeren. Let op: outletproducten zijn uitgesloten van deze garantie. Mocht je product buiten de garantieperiode vallen of indien het defect niet is ontstaan door normaal gebruik, kunnen er kosten in rekening worden gebracht voor de reparatie. Na het indienen van een servicemelding kunnen we een prijsopgave doen. Als extra zekerheid bieden we de Premium Garantie van All In House aan. Hiermee kun je tot wel 5 jaar zorgeloos genieten van je nieuwe zitmeubel, zelfs als er vlekken op komen! Staat je vraag hier niet tussen? Bel ons 0135113650 Whatsapp ons (we reageren z.s.m. tijdens kantooruren)Of stuur een berichtNaam* E-mailadres* Ordernummer* Wil je de prijs weten van een bepaald product? Geef dan je telefoonnummer op. Wij nemen eenmalig en vrijblijvend contact met je op om je te informeren. Dit doen we omdat we veel klachten krijgen van andere winkeliers en leveranciers over onze te lage prijzen, daarom verstrekken we prijsinformatie nu uitsluitend telefonisch en niet meer per e-mail.Telefoonnummer Bericht*Bijlage(n)Wil je ons foto’s laten zien ter verduidelijking? Sleep bestanden hierheen of Selecteer bestanden Toegestane bestandstypen: jpg, gif, png, pdf, jpeg, Max. bestandsgrootte: 10 MB, Max. aantal bestanden: 5.