Klantenservice

De meestgestelde vragen zijn:

Hoe kan ik bestellen?
U kunt langskomen bij onze winkel in Udenhout, of contact met ons op nemen middels telefoon (0135113650) of e-mail (info@molenaarmeubelen.nl). Zie ook onze overige contactgegevens en het contactformulier hieronder. Bij sommige producten is het mogelijk om online te bestellen via onze webshop. Indien mogelijk, zal dit vermeldt staan bij het product.

Wat kost bezorging?
Binnen onze regio is bezorging van meubelen door onze eigen bezorgdienst GRATIS. Met onze regio bedoelen wij postcodes die beginnen met 42 of 48 t/m 56. Bezorgingen buiten onze regio in Nederland zijn nog steeds gratis wanneer deze boven de €1000 zijn. Bij kleinere orders onder de €1000 buiten onze regio berekenen wij €75 bezorgkosten. Leveringen naar de Waddeneilanden of buiten Nederland zijn in overleg mogelijk.

Bestellingen die met de pakketpost kunnen worden verstuurd (bijv. kleine woonaccessoires of zelf-montage stoelen via onze webshop), worden GRATIS verstuurd binnen Nederland bij een orderwaarde boven de €75. Bij kleinere orders onder dit bedrag berekenen we €5,95 per pakket binnen Nederland. Bij verzending naar België €11,50 per pakket en Duitsland €16 per pakket. Bestellingen die niet met pakketpost bezorgd kunnen worden, omdat ze bijv. te groot, fragiel of te zwaar zijn, bezorgen wij met onze eigen bezorgdienst onder bovengenoemde voorwaarden.

Hoe verloopt de bezorging?
Onze eigen bezorgdienst levert normaliter ‘full service’, waarbij wij met 2 professionele bezorgers komen leveren. U hoeft zich dan nergens zorgen over te maken; wij zetten de meubelen keurig en gebruiksklaar op hun plaats. Verpakkingsafval wordt mee retour gekomen.

Voor diverse meubelen in ons assortiment kunnen wij u een extra scherpe internetprijs aanbieden bij bezorging tot de 1e drempel in de originele fabrieksverpakking. Dit houdt in dat de meubelen in de verpakking tot uw (gemeenschappelijke) voordeur worden geleverd, op de begane grond en niet door ons worden uitgepakt, gemonteerd of geplaatst. U dient hier zelf de meubelen aan te nemen; wij raden aan met minimaal 2 personen. Door de aanname, uitpakken en plaatsing zelf te verzorgen kunt u veel geld besparen! Wanneer deze internetprijs van toepassing is, is dit op onze website vermeld bij het betreffende artikel. De garantie blijft altijd hetzelfde, welke levermethode u ook kiest! Voor meer informatie kunt u ook altijd terecht bij onze verkopers.

Let op: u dient bij levering te betalen á contant of per PIN (in Nederland). Zie voor meer informatie het punt over betaling.

Hoe gaat betaling in zijn werk?
U hoeft bij ons doorgaans NIETS aan te betalen. Dat zouden we zelf ook niet doen! Bij orders op afroep welke nog een tijd op zich laten wachten, kan het zijn dat we u in goed overleg om een aanbetaling vragen.

U hoeft doorgaans pas te betalen bij levering. Bij een deellevering betaalt u alléén wat er geleverd wordt. Onze computer berekent dit tot op de cent nauwkeurig bij levering; vandaar dat het te betalen bedrag bij een deellevering tot in de centen kan lopen.

Wanneer onze bezorgers uw bestelling naar tevredenheid hebben bezorgd of geplaatst kunt u de factuur contant of via het mobiele pinapparaat betalen. Of een combinatie van deze twee betaalmogelijkheden. Ons mobiel pinapparaat accepteert uitsluitend Nederlandse bankpassen met een Maestro-logo; dus géén creditcards en/of andere betaalpassen.

Houdt u er rekening mee dat er een limiet verbonden is aan het bedrag dat u per dag per PIN-pas kunt pinnen. Dit is doorgaans €2500 per bankpas. Uw bank kan u hierover, en ook over de mogelijkheid om uw limiet tijdelijk te verhogen, verder informeren.

U kunt het te betalen bedrag ook overmaken naar onze bankrekening. Dit kan uitsluitend vooraf en dient minstens 3 dagen vóór levering op onze rekening zijn bijgeschreven i.v.m. de verwerking hiervan.

Let op: buiten Nederland kunt u alléén contant betalen en niet pinnen, daar werking van onze PIN automaat in het buitenland niet gegarandeerd is.

Hoe moet ik mijn meubels onderhouden?
Een vochtige doek is in de meeste gevallen al voldoende. Let u er wel op dat u nadien het oppervlak wel droog nawrijft. Gebruik NOOIT agressieve schoonmaakmiddelen of onderhoudsmiddelen welke wij niet verkopen. Zie ook onze Informatiegids met meer onderhoudsadviezen, bijv. van Molenaar Coloroil, verzadigde olie. Of neem een kijkje in onze catalogus/webshop bij onderhoudsmiddelen.

Bij lederen fauteuils (Niet bij open leder!) kunt u het beste iedere week de armleuningen en het hoofdgedeelte met een washandje en goed warm water schoon maken en daarna met een handdoek goed droog wrijven.

Als u op open leder (Zoals Kenia, Rancho, Royal) nooit wrijven indien hier iets op geknoeid is. Altijd deppen!

Mocht u verder nog vragen m.b.t. onderhoud hebben, neem vooral contact met ons op!

Wat voor garantie geven jullie?
Molenaar Meubelen staat voor kwaliteit en betrouwbaarheid waardoor onze klanten kunnen vertrouwen op persoonlijke en onvoorwaardelijke service. Ook nadat de levering van de meubelen heeft plaatsgevonden bent u voor ons nog steeds een gewaardeerde klant.

Als u een vraag of melding over uw geleverde meubels mocht hebben, dan kunt u contact met ons opnemen, waarna wij zo spoedig mogelijk contact met u opnemen om tot een oplossing te komen. Wanneer daarvoor een bezoek bij u aan huis noodzakelijk is wordt daarvoor in overleg met u een afspraak ingepland.

cbw-erkend-logoMolenaar Meubelen is een CBW erkende meubelzaak wat voor u als klant veel voordelen en vooral zekerheid biedt. De ruim 4.000 CBW erkende woonwinkels bieden u meer zekerheid dan andere woonzaken omdat zij drie extra waardevolle garanties bieden: Veilig aanbetalen, extra productgarantie en onpartijdige klachtafhandeling.

Samen met de consumentenbond hebben deze winkels algemene voorwaarden opgesteld waardoor de klant extra goed beschermd wordt. Winkels die aangesloten zijn bij CBW zijn te herkennen aan het CBW-erkend logo op de deur. Voor meer informatie kunt u de website www.cbw-erkend.nl bekijken.

Welke kleuren zijn mogelijk?
Wij kunnen onze klanten een werkelijk unieke service bieden: wij beschikken namelijk in onze werkplaats over een uiterst moderne en geavanceerde spuiterij welke voldoet aan de hoogste milieunormen. Wij zijn in staat op een duurzame manier onbewerkte/ongekleurde meubelen van iedere door u gewenste kleur en afwerking te voorzien. Of u nu kiest voor beitsen, aflakken, een natuurlijke olie-finish waarbij de natuurlijke kenmerken van het hout het beste tot hun recht komen of een beschermende 2-componenten laklaag welke bestand is tegen het intensieve gezinsleven; de mogelijkheden zijn bij ons eindeloos.

Wij informeren u graag over alle kleur- en afwerkmogelijkheden en wat voor uw persoonlijke situatie de beste keus is. Behalve het aanbod van standaardkleuren is het ook mogelijk de kleur van een nieuwe aankoop aan te passen aan de meubels van uw bestaande interieur.

Mocht een meubel of product mogelijk zijn in iedere gewenste kleur of afwerking, zal dit in onze online catalogus vermeldt staan bij het product.

Wat voor eikenhout gebruiken jullie?
Europees, rustiek eiken. De charme van dit hout is het voorkomen van noesten en natuurlijke kenmerken. Soms is het tegen meerprijs mogelijk dat wij uw meubelstuk (bijv. een tafel) maken van niet-rustiek eiken, welke wij dan nauwkeurig selecteren. Informeer bij onze verkoop voor meer informatie!

Kunnen jullie vilt of dopjes onder de meubelen aanbrengen?
Dit doen wij helaas niet. Wij hebben door de jaren heen diverse vilt-producten getest, maar hebben ondervonden dat deze na verloop van tijd altijd los komen en niet de gewenste bescherming voor vloer en meubelen bieden. Het komt zelfs regelmatig voor dat er gevaarlijke weekmakers in deze producten aanwezig zijn die reageren met uw vloer en/of de meubelen met alle gevolgen van dien. We hebben dan ook helaas nog geen adequaat vilt-product kunnen vinden. Hierdoor hebben we er voor gekozen de eventuele keuze voor dit product aan onze klant zelf over te laten. U kunt hiervoor het beste terecht bij uw plaatselijke bouwmarkt; welke veelal uitknipbaar vilt in het assortiment hebben.

Uiteraard helpen onze bezorgers dan graag bij plaatsing mee om uw eigen vilt-product onder de meubels te bevestigen. Voor viltproducten, stoeldopjes en meer willen u graag doorverwijzen naar de webshop van Floorfriendly.

Veel eetkamerstoelen zijn af-fabriek ook al voorzien van beschermdopjes. Het kan zijn dat deze al prima geschikt zijn voor het beschermen van uw vloer. Informeer bij onze verkoop voor meer informatie!

Kan een tafel in een andere maat gemaakt worden?
Doorgaans zijn onze eiken tafels uit eigen werkplaats zijn in alle gewenste maten te maken. Wij proberen zoveel mogelijk gebruikelijke maten te vermelden in onze online catalogus. Mocht uw gewenste afmetingen hier niet tussen staan, vragen wij u contact met ons op te nemen voor de mogelijkheden voor maatwerk.

Het zitvlak van mijn lederen zitmeubel vertoont plooien, is dat normaal?
Doordat u gebruik maakt van uw zitmeubel word het zichtbaar waar u zit. Leder rekt uit en wordt soepel onder normale belasting, mede door de elasticiteit van het schuim. De zgn. ‘zitspiegel’ tekent zich af op de zit. Maak u zich vooral geen zorgen; dit is een geheel normaal verschijnsel. U kunt de zitspiegel beperken door dagelijks de zit ‘glad’ te strijken met uw handen. Ook in de rug tekent zich af dat de fauteuil gebruikt wordt. Deze rimpels worden ook wel leefplooien genoemd. Leer is een fantastisch materiaal, dat in gebruik steeds mooier wordt! Gebruikssporen zoals een zitspiegel dragen bij aan de charme van leder.

Er zijn scheurtjes zichtbaar in mijn eiken meubel. Wat nu?
Massief houten delen zijn puur natuur en kunnen reageren op vochtgehalte en temperatuur. Haarscheurtjes en naadwerkingen kunnen (en mogen!) om deze redenen optreden en verminderen niet de waarde van het meubelstuk. Voorkom echter wel plotselinge temperatuurverschillen en plaats het meubel niet te dicht bij warmtebronnen (radiator!) of in direct zinlicht. Door seizoensinvloeden en veranderingen in de luchtvochtigheid ontstaan regelmatig haarscheurtjes in bijv. massieve tafelbladen. U zult merken dat deze na enkele weken weer vanzelf dicht trekken. Mocht dit niet het geval zijn, of zijn/worden de scheurtjes aanzienlijk groter dan haarscheurtjes, vernemen wij graag uw bericht om eens te komen kijken.

Doordat sommige TV’s, videoapparatuur, maar ook computers, veel hitte afgeven, is het mogelijk dat er een naad ontstaat op het massieve bovenblad van TV meubelen of tafels. Pas altijd goed op met apparatuur op massief hout, want deze kunnen zeer warm worden en het hout of lijmnaden aantasten!

Kunt u mij een fysieke catalogus toesturen?
Om onze catalogus zo actueel mogelijk te houden, hebben we ervoor gekozen geen fysieke maar alleen een online catalogus er op na te houden. Wij hebben dus geen fysieke catalogus beschikbaar.

Hoe retourneer ik een online bestelling?
Wanneer u een online bestelling wilt retourneren, dan dient u dit binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na ontvangst bij ons te melden. Het product dient in originele en onbeschadigde staat te verkeren en indien van toepassing in de originele fabrieksverpakking te bevinden. Gelieve gebruik te maken van ons herroepingsformulier.

Uitgezonderd van retournering zijn speciaal voor de consument op basis van diens individuele keuze of beslissing vervaardigde producten die niet geprefabriceerd zijn, alsmede speciaal op kleur gemaakte of gespoten producten. Dit houdt tevens in dat voor u bestelde zitmeubelen die in een door u gekozen stof of leersoort zijn bekleed niet retour worden genomen.

U kunt de aankoop zelf terug brengen of naar ons verzenden via een pakketdienst (bijv. Post NL of DPD). U kunt de bestelling ook door ons op laten halen, waarbij wij genoodzaakt zijn binnen Nederland €75 in rekening te brengen. Voor het ophalen buiten Nederland geven wij u op aanvraag een berekening van deze kosten. Nadat wij de bestelling retour hebben ontvangen zullen wij binnen 14 dagen het aankoopbedrag naar uw rekening overmaken onder aftrek van de kosten van het retour halen of verzenden, hetgeen voor rekening van de klant is.

Wat zijn jullie bedrijfsgegevens?
Onderaan deze pagina vind u ons telefoonnummer en e-mailadres. Bij de pagina Adres & Openingstijden vindt u ons adres. Ons KvK nummer is 18037047. Ons BTW-nummer vindt u terug op uw orderbevestiging of factuur.

Heeft u nog vragen?

telefoonTelefoonnummer: 0135113650

Tip: voor vragen over lopende servicekwestie, of voor het maken van een leverafspraak, gelieve tijdens reguliere kantooruren te bellen.

whatsappWhatsapp: 0622003559
Let op: Dit 06-nummer is alleen geschikt voor Whatsapp berichten of foto’s, en niet voor spraak-oproepen! Wij lezen en reageren z.s.m. tijdens reguliere kantooruren.

emailE-mail: info@molenaarmeubelen.nl
Let op: wij kunnen per e-mail max. 10MB ontvangen! Anders komt uw e-mail niet aan. Bij grotere foto-bestanden maak a.u.b. gebruik van Whatsapp of wetransfer.com. Handig: U ontvangt dan ook bevestiging als uw foto’s bij ons in goede orde zijn aangekomen.

U kunt ook gebruik maken van ons contactformulier hieronder. Wij nemen dan z.s.m. contact met u op.

LET OP: Wij proberen zo transparant en duidelijk mogelijk te zijn over onze prijzen. Mocht u een specifieke prijsopgave willen (bijv. bij maatwerk of speciale wensen), gelieve uw telefoonnummer in te vullen zodat wij u vrijblijvend kunnen bellen om onze eerlijke en vaste netto-prijs door te geven. Na klachten van andere winkeliers en onze leveranciers vanwege onze té lage prijzen, geven wij onze specifieke prijsopgaven alleen nog maar telefonisch door en niet per e-mail. Alvast bedankt voor uw begrip.

© 2017 Molenaar Meubelen | Algemene Voorwaarden

  • Veel direct leverbaar
    (71% op voorraad)
  • Snelle bezorging binnen 2 weken
    (indien voorradig)
  • Alle kleuren mogelijk uit
    eigen spuiterij
  • Eerlijke internetprijzen
    (±15% voordeliger)
  • Hoge klanttevredenheid
    (rapportcijfer: 9,4)