Dit zijn de algemene voorwaarden voor onze webshop. Wij proberen deze zo eerlijk, direct en open te houden. Zo duidelijk mogelijk, en met zo min mogelijk moeilijke woorden. Wij hanteren de algemene voorwaarden van onze brancheorganisatie Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).

1. Wie wij zijn en hoe u ons kunt bereiken

Molenaar Meubelen BV
Kreitenmolenstraat 107
5071BC Udenhout

Telefoonnummer: 0135113650 (tijdens openingstijden bereikbaar)
Whatsapp: 0135113650 (tijdens kantooruren bereikbaar)
E-mailadres: info@molenaarmeubelen.nl

KvK-nummer: 18037047
Btw-identificatienummer: NL802565888B02

2. Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing als u iets bij ons koopt of hebt gekocht via onze webshop. Wij doen ons best om deze algemene voorwaarden onder uw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat we voor u doen en wat we van u verwachten.

Soms hebben we aparte voorwaarden bij een product. In dat geval hebben deze productvoorwaarden prioriteit.

3. Het aanbod

Wij proberen altijd zo eerlijk en duidelijk mogelijk te vermelden wat, wanneer en hoe u iets kunt kopen. En natuurlijk wat het kost en of u het nog kunt ruilen, garantie op kunt krijgen of kunt retourneren. Wij doen wat we beloven en zijn altijd eerlijk tegen u.

Het kan voorkomen dat wat een fout op een (product)pagina of in het afrekenproces hebben gemaakt. Daar mag u ons aan houden, mits het duidelijk een blunder is geweest en u dat van te voren had kunnen weten.

4. De overeenkomst

  1. Wij werken elke dag aan een veilige webomgeving, zodat u veilig en met een gerust hart bij ons kunt winkelen.
  2. Als u iets bij ons besteld, krijgt u een orderbevestiging per e-mail. Daarna houden wij u steeds op de hoogte, totdat uw bestelling wordt geleverd.
  3. Wij voegen alle informatie en gegevens bij die u nodig heeft voor uw bestelling, maar het meeste vindt u ook terug op onze website. Als u de orderbon of orderbevestiging kwijt bent, kunt u de digitale versie ook terug terug vinden bij “Uw account”.

5. Herroepingsrecht

  1. Het is mogelijk een product binnen 14 dagen na ontvangst terug te sturen. Let op: er zijn wel wat uitzonderingen (zie ook punt 9).
  2. Gebruik om te retourneren ons herroepingsformulier of neem contact met ons op.
  3. Zorg dat de producten, toebehoren en verpakking in originele staat zijn (zie ook punt 6).
  4. U ontvangt uw betaling, minus eventuele verzend- of bezorgkosten, binnen 3 werkdagen terug nadat wij de producten retour hebben ontvangen.

Het is niet noodzakelijk een retour-reden op te geven, maar dit vinden we wel prettig om onszelf te kunnen verbeteren.

6. Wat we van u verwachten tijdens de bedenktijd

Pak het pakket en product zorgvuldig uit en bekijk het gerust van alle kanten. Bent u er niet blij mee? Behandel dan het product en diens verpakking dan hetzelfde zoals u zelf zou willen dat iemand anders dat zou doen vóór uw aankoop. Doet u dit niet, dan kan het zijn dat u minder geld van ons voor het product terugkrijgt.

7. Wat u van ons kunt verwachten na het retourneren

Heeft u binnen 14 dagen aangegeven dat u uw bestelling terug wilt sturen? Dan doen wij dit:

  1. Wij bevestigen uw retour-aanvraag.
  2. Na ontvangst van de producten in orginele staat ontvangt u uw betaling minus mogelijke retourkosten (zie ook punt 8) binnen 3 werkdagen terug.

8. Kosten bij retourneren

  1. U kunt de producten zelf terug komen brengen of retour sturen met een pakketdienst naar keuze (bijv. Post NL).
  2. Door u gemaakte kosten voor retourneren worden niet vergoed.
  3. U bent zelf verantwoordelijk dat de producten, toebehoren en de verpakking in dezelfde staat retour komen.
  4. Als de producten niet retour kunnen met een pakketdienst (te groot, zwaar of fragiel), en wij de producten op moeten komen halen met onze eigen bezorgdienst rekenen wij hiervoor €75 binnen Nederland. Buiten Nederland (of de Waddeneilanden) kunnen wij u op aanvraag een prijsopgave van de ophaalkosten.
  5. Eventuele bezorg- en transactiekosten, welke u aan ons betaald heeft bij het plaatsen van de order, worden in mindering gebracht bij het terugstorten van uw betaling.

9. Wat u niet kunt retourneren

Producten die voor u op kleur gespoten zijn of speciaal voor u zijn aangepast of gemaakt. Het is niet vanzelfsprekend dat u deze gratis kunt retourneren. In overleg kunnen we altijd bekijken wat we voor u kunnen betekenen om u tevreden te houden.

10. De prijs

  1. Prijzen zijn we altijd eerlijk over, zodat u niet voor verrassingen komt te staan (zie ook punt 3)
  2. Alle prijzen zijn incl. BTW

11. Garantie

  1. U heeft natuurlijk recht op een goed product. Is er iets mee aan de hand? Dan lossen we dit op. Hierbij volgen we de wet en de voorwaarden van de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).
  2. Outlet- en opruimingsproducten zijn uitgesloten van garantie. Daar is de prijs ook niet naar.
  3. Producteigenschappen zijn geen gebreken en vallen niet onder garantie (bijv. eiken hout wat ‘werkt’ in de winter)

12. Levertijd

  1. Wij doen er alles aan om zo snel mogelijk te leveren.
  2. De actuele verwachte levertijd staat, indien bekend, altijd vermeldt bij een product. Voor meer informatie over levertijden, neem contact met ons op.
  3. In piekseizoenen, bijv. rond de feestdagen kan de levertijd oplopen. Bij extreme veranderingen stellen wij u altijd op de hoogte.
  4. Indien op voorraad kan de levertijd bij pakketpost binnen 3 werkdagen zijn, bij bezorging door onze eigen bezorgdienst binnen 2 weken zijn. We gaan er hierbij van uit dat u in Nederland woont, in het buitenland kan het iets langer duren.
  5. Als u een product besteld waar levertijd op zit, ontvangt u van ons een extra PDF orderbevestiging per e-mail. Controleer deze nauwkeurig op juistheid, hier staat de verwachte leverweek op welke bij ons bekend is. Als het langer duurt, brengen wij u zo snel mogelijk op de hoogte.
  6. Als uw order binnen is, nemen wij z.s.m. contact met u op voor het maken van een leverafspraak, ook als dit eerder is dan verwacht.

13. Bezorging

  1. In principe geldt: onze eigen bezorgdienst zorgt dat de meubelen bij u gebruiksklaar binnen worden geplaatst. Tenzij anders vermeldt.
  2. Als u kiest voor pakketpost is dit altijd tot de 1e drempel in de originele verpakking.
  3. Bij bezorging door onze eigen bezorgdienst of bij afhaal nemen wij (bij voorkeur telefonisch) contact met u op wanneer dit kan plaatsvinden. In goed overleg wordt een lever- of afhaaldatum gepland met u.
  4. We gaan er van uit dat uw plaatsings-locatie makkelijk bereikbaar is zonder ruggen te breken. Woont u boven en is er geen lift aanwezig of zijn er andere bijzonderheden? Meld u dit dan bij het maken van de leverafspraak. Dan kunnen we hier rekening mee houden met onze planning.
  5. Bij levering door onze eigen bezorgdienst gaan we er van uit dat de meubelen makkelijk naar binnen passen. Eventuele kosten (bijv. een verhuislift of glaszetter) zijn voor uw rekening.
  6. Als uw bestelling beschadigd wordt of kwijtraakt voordat het bij u aankomt, is dat erg vervelend en wij doen er alles aan dit zo snel mogelijk op te lossen.

14. Online betalen

  1. Na het ontvangen van uw (aan)betaling maken wij uw bestelling zo snel mogelijk in orde.
  2. Voor Paypal rekenen wij extra transactiekosten. Dit is vervelend om te doen, maar Paypal rekent ons nog veel hogere kosten en zo proberen wij onze productprijzen zo laag mogelijk te houden.
  3. Klopt er iets niet in uw betaalgegevens? Laat het ons dan weten.

15. Betaling bij levering/afhalen

Heeft u gekozen voor betaling bij levering of afhalen? Wij vragen uw aandacht voor het volgende:

  1. Betalen kan uitsluitend á contant of per PIN met ons mobiele PIN-apparaat. Deze accepteert géén creditcards.
  2. Buiten Nederland kunt u alleen á contant betalen; de werking van ons mobiele PIN apparaat is dan namelijk niet gegarandeerd.
  3. U dient ook rekening te houden met de aanwezige betaallimiet op uw PIN-pas (meestal €2500 of minder).
  4. Is het in uw situatie niet mogelijk om bij levering te betalen? Dan dient het bedrag uiterlijk 3 werkdagen voor levering op onze rekening te staan.
  5. Als u niet kunt betalen bij levering, zijn wij vanzelfsprekend genoodzaakt de producten retour te nemen. Dat is zeer vervelend, maar we hopen dat u dit begrijpt: Wij leveren nóóit op rekening.

16. Klachten

  1. Heeft u een klacht? Dat vinden we erg vervelend. Laat het ons weten, dan lossen we dit zo snel en zo goed mogelijk op.
  2. Omschrijf uw probleem zo duidelijk mogelijk, eventueel met foto’s, dan kunnen we u het beste helpen.
  3. U krijgt binnen 2 werkdagen antwoord van ons. Wij helpen u meteen, of u hoort hoeveel tijd we nodig hebben om dit recht te zetten.
  4. U kunt een klacht indienen bij onze brancheorganisatie (CBW), maar we helpen u liever zelf. Als we er samen goed over praten, is het waarschijnlijk zo opgelost.

17. Geschillen

Komt u er echt niet met ons uit? Dan kunt u besluiten de zaak voor te leggen aan onze brancheorganisatie de Centrale Branchevereniging Wonen (CBW). Dat zouden we erg jammer vinden, maar we respecteren uw keuze hierin.

18. Aanvullende of afwijkende bepalingen

Als we in de toekomst iets gaan veranderen aan deze voorwaarden, zorgen we dat deze op deze pagina worden aangepast. We zorgen er sowieso voor dat deze veranderingen niet nadelig zijn voor u.